dimarts, 21 de febrer del 2017

Dia 3: Tribeca, Soho, Little Italy, Chinatown i Flatiron

Tercer dia del viatge a NY, i avui continuem amb els barris més petits i tranquil·ls, situats en el Lower Manhattan, com són Tribeca, Soho, Nolita, Little Italy i Chinatown. Aquests són barris petitons, amb molt d'encant, però que es recorren amb relativa facilitat i rapidesa, ja que no tenen grans monuments, simplement per passejar-hi i gaudir-los amb calma.

Comencem el recorregut pel petit barri de Tribeca, agafant el metro davant el nostre hotel i sortint a Canal St. La nostre primera visita d'avui serà de caire cinèfil, per a veure una de les localitzacions de pel·licula més famoses pels que com nosaltres passem de la trentena, i que va formar part de la nostre infància. L'Oficina Central dels Caçafantasmes (14 North Moore Street)! Per mala sort trobem l'edifici en obres, i la façana està tapada per una bastida, però és igual, el fet és que som aquí, en un lloc tan emblemàtic, i no pot faltar la foto de rigor!

Continuem pujant per Brodway Street en direcció nord direcció el Soho i Noilta. Passejant tranquil·lament i asseborint els racons, els carrers, les botiguetes.

Realment el nom de Soho ve de “South of Houston Street” y fa referència també al barri londinenc del mateix nom. Durant el siglo XIX i part del XX, aquest barri era una zona industrial anomenada Hell’s Hundred Acres, pero poc a poc les industries van anar donant pas als pisos, on es van traslladar artistes i bohemis.

I entre carrers i carrerons, en Jordi veu un cartell que a mi m'havia passat desaparcebut, però que ell feia estona que buscava, i és que avui fan el partit Barça-Madrid, i com no podia ser d'altre manera en els nostres viatges, el Barça sempre hi és present. I com que és l'hora de l'aperitiu, què millor que una cerveseta i calamars mirant el partidillo en un pub del Soho!

Mentre en Jordi es queda embobat amb el partit, ja estudio la guia amb una cerveseta a la mà. Resultat 1-1, i ja podem continuar el nostre recorregut.

Des de Nolita saltem a Little Italy, que queda a continuació però tornant endarrera direcció sud. En arribar a Little Italy ja veiem un gran canvi, hi ha moltíssima més gent, ja que és una zona molt més turística que no Tribeca, Soho o Nolita que hem visitat abans, i on pràcticament no hem vist cap turista.

El carrer principal de Little Italy és Mulberry Street, i és aquí on es poden trobar la majoria d'opcions de restaurants de pizzes, i fins i tot una botiga dedicada exclusivament a articles de decoració de nadal (bastant horteres).

Realment Little Italy no té gaire res més que això, algunes pizzeries en un mateix carrer. A nosaltres no ens ha acabat d'agradar, no li hem sabut trobar l'encant, potser per massa turistes, però així com Tribeca, Soho i Nolita si que ens han agradat, Little Italy ens ha decebut una mica.

Intentem buscar una pizzeria on dinar a Mulberry Street, però missió impossible, o eren caríssimes, o s'havia de fer una cua considerable. Així que deixem estar el tòpic turista, i anem a buscar uns carrers més enrerra, on trobem un petit restaurant italià, on no fan pizza, però també té molt bona pinta, el Pepe Rosso Social. I l'encertem, i a un preu bastant raonable!

I amb la panxa plena continuem cap a Chinatown, que està tocant amb Little Italy. Tant sols creuant un carrer passem de les pizzeries, a les botigues amb cartells xinos i que venen absolutament de tot el que es pot imaginar.

El barri de Chinatown de Manhattan és un dels més antics i importants del món, una de les que tothom diu que són visites imprescindibles a NY, i una de les colònies asiàtiques més grans dins una ciutat.

A banda del contrast de les seves botigues asiàtiques, amb tot tipus de productes que aquí no ens són gens típics, no trobem tampoc que Chinatown tingui molt atractiu (opinió absolutament personal), tot i que és un dels llocs de la ciutat que s'ha de venir a veure.

A poc menys d'un parell d'hores perquè es faci fosc, decidim agafar el metro i canviar de barri, per dirigir-nos més al nord, cap a Union Square. Aquests dies hi podem trobar el Union Square Holiday Market, un dels mercats de nadal més coneguts de Manhattan. Per mala sort per nosaltres, avui és diumenge, i està a rebetar, costa molt poder mirar les seves paradetes i passejar-hi amb tranquilitat. Tot i així és un mercat nadalenc bonic, i segurament si es visita un dia entra setmana tindria molt més encant.

I des de Union Square, enfilem caminant per Broadway Street, fins arribar un dels punts més coneguts de la ciutat de NY, el famós Flatiron, situat a l'encreuament entre Broadway Street i la 5th Av.

El nom original del Flatiron va ser edifici Fuller, en honor el seu constructor, i va ser l'edifici més alt de Manhattan en el moment de la seva construcció l'any 1902. Actualment el seu nom popular és Flatiron, ja que la seva forma triangular recorda a la d'una planxa (Iron).

L'edifici no deixa de ser curiós, i molt emblemàtic de la ciutat de NY! I després de la foto de rigor, seguim pujant per Broadway St. fins arribar directament al nostre hotel, on una bona dutxa ens fa recuperar una mica del cansament de tot el dia caminant.

Aquesta nit sortim a sopar per Times Square. Avui hem decidit que farem "sopar de turistada", i que provarem el famós Bubba Gump Shrimp Co. de Times Square!!

El Bubba Gump és una famosa cadena de restaurants americana, amb restaurants repartits per tot el país. La peculiaritat d'aquests restaurants, i el que els fa famosos i diferents, és que estan ambientats en la famosa pel·lícula de Forrest Gump. En la pel·lícula, Forrest compra una barca per dedicar-se a la pesca de gambes, per a cumplir la promesa que li va fer al seu company a l'exèrcit i millor amic "Bubba", abans que aquest morís a la guerra del Vietnam.

Així doncs l'ambientació gira al voltant de la pel·lícula, i com el seu nom indica, absolutament tots els seus plats estan compostos per l'ingredient estrella: gambes!!

És un lloc altament turístic, s'ha de dir, i segur que hauràs de fer cua. No es pot reservar d'un dia per l'altre, hi ha un mostrador on t'apunten per ordre d'arribada, i et diuen quan temps hauras d'esperar. Nosaltres ens apuntem i ens diuen que en tenim per 45 minuts, així que aprofitem per anar a donar una volta per Times Square, que sempre és agradable d'envoltar-se d'aquest moviment i estrés quan un està a NY.

A l'hora indicada tornem al Bubba Gump, i ens fan pujar cap a la sala de dalt, on per la nostre sorpresa hem de tornar a fer cua.... agggrrr... és el preu dels llocs turístics!!

Finalment ens donen taula, amb vistes a la 7th Av. Demanem un combo de gambes, qua són gambes cuinades de 4 estils diferents, amb patates fregides, una amanida amb formatge i gambes, i cervesa.

La veritat és que tot i que les gambes no són res de l'altre món, ens ho hem passat bé, és un lloc diferent, i que nosaltres el recomanariem. Ara, potser sí una mica car pel que es menja, però ja se sap, són al cor de NY, en ple Times Square.

Contents i amb la panxa plena, tornem caminant cap a l'hotel, que si una cosa té és que està molt ben situat! I demà més NY!

Marta i Jordi, des de NY.