dilluns, 23 de gener del 2017

Dia 2: Villages, Chelsea, Hight Line, creuer per Hutson i partit de la NBA

Dia 2 del nostre viatge a NY, però realment primer dia per començar a conèixer aquesta gran ciutat. Quan es comença a mirar el planning de què veure i com organitzar les visites en una ciutat com aquesta, no és gens fàcil, hi ha milions de coses per fer i llocs per veure, i decidir quins descartar, i quin és el millor ordre per visitar-los és complicat.

Nosaltres ens hem organitzant primer posant sobre el calendari les visites o atraccions que tenien un dia i hora tancada, com el partit de la NBA, partit de Hokey sobre gel, musical de Brodway i Misa Gospel. I també ens vam guardar el diumenge per visitar Central Park, ja que diuen que és el dia que està més animat.

En els altres dies vam anar posant els barris i districtes que més ganes teniem de conèixer, i vam creure que el millor ordre era de menys a més "importants", per així anar in crescendo amb les coses que aniriem veient. Així doncs els dos primers dies els dedicariem als barris que potser no són tant coneguts o amb tantes atraccions, com són: Chealse, Greenwich Village, Soho, Little Italy, Tribeca, China Town..., y deixariem per els últims dies els més famosos: Financial District, Brooklyn, Midtown, Central Park, Harlem...

És una manera com una altre d'organitzar-ho, i s'ha de tenir també certa flexibilitat en funció del temps. Així doncs, pel primer dia a NY vam voler començar per Chealse, el Greenwich Village i West Village, la Hight Line, a la tarda fer el creuer pel Hutson, i per acabar la jornada, partit de la NBA al Madison Square Garden.

La primera parada del dia serà Greenwich Village i West Village. Aquests Villages, són com petits pobles dins Manhattan, amb un ambient tranquil i relaxat que per moments et fa oblidar on ets realment. Cafeteries, botiguetes, parcs, casetes... un lloc molt agradable on passejar un matí assolellat com el d'avui.

Després d'un bon esmorzar a l'americana, amb bacon torrades, ous, i un cafè XXL, agafem el metro i baixem a la parada West 4 St, que és la que queda més propera a la nostre primera visita, Washinton Square Park.

Potser perquè  quan un arriba a NY espera viure una setmana únicament entre rascacels, és per això que ens va sorprendre tant aquesta primera visió de la ciutat en els Villages, una zona tranquil·la, de pisos baixos i casetes. El Washinton Square Park és un lloc molt agradable per passejar, potser perquè avui és dia lavorable (sóm divendres), però ens està sorprenent aquesta tranquil·litat i la poca gent que s'hi veu.

Entrem per la entrada West, i el travessem amb tota la calma del món. Al costat oposat del parc es troba la New York University fundada el 1831. Dominant el centre del parc hi ha una gran plaça amb una font i un gran arc.

Sortim del parc i ens perdem pels carrers una mica sense rumb. Les casetes són com les típiques de les pelis!!

Encaminem els nostres passos cap a un punt que forma part de la història de casi tots els que passem de la trentena d'anys, escenari fictici d'una de les series més vistes de la història, i que no podria ser una altre que Friends! Quantes vegades l'hauré vist, quantes hores davant la pantalla, em sabia tots els gags de memòria! L'edifici en el que teòricament vivien es troba en el 20 Grove St. Realment segur que ells ni hi van arribar a estar mai aquí per rodar res, però és igual, per una super fan com jo, el fet és que som aquí, i no pot faltar la foto de rigor! També vam comprovar que no erem els únics frikis!

Per arribar al barri de Greenwich decidim anar-hi pel passeig del Hudson River Greenway, un passeig molt bonic avui que fa un cel blau preciós, que transcórre pel costat del Hutson, i des d'on es tenen molt bones vistes de Jersey City, i de la part del Finantial District. Fins i tot de lluny podem distingir l'Estatua de la Llibertat.

I tot passejant al costat del Hudson arribem a Chelsea, i a una de les seves atraccions més importants dels últims anys, la High Line. Aquest és un passeig de poc més de 2km que va des de la seva entrada sud a Gasenvoort a la 13th o 14th, fins l'entrada nord a 34th street.

La High Line Park és un parc urbà elevat, construit utilitzant una antiga línia de ferrocarril, que es va deixar d'utilitzar el 1980. És que és una forma curiosa de passejar pel mig de la ciutat de NY, que al estar elevada et permet unes vistes diferents dels carrers i edificis. Diuen que la millor part és la sud, que és per on nosaltres hem entrat.

Passejem una bona estona sense pressa, i ens asseiem en una de les moltes taules que hi ha per ús públic a fer una cerveseta que hem cumprat en un súper. Les bones costums i un aperitiu abans de dinar que no faltin!

Fa un dia preciós, i s'està genial fent una cervesa al solet. Continuem caminant una estona més per la High Line, fins que arribem a l'altura de Chelsea Market, que es troba a la 9th Avenue amb la 15th Street. Està situat dins l'antiga fàbrica Nabisco (antigament National Biscuit Company). Aquesta fàbrica va ser especialment famosa perquè aquí va ser on es van inventar les famoses galetes Oreo.

La rehabilitació d'aquesta fàbrica va ser enorme, i actualment és un lloc on pots trobar botiguetes "chic" i petits restaurants on degustar varietat de menjars. Haviem sentit que valia la pena provar la llagosta del Lobster Place, però a nosaltres els preus ens van semblar massa prohibitius, així que allà mateix vam agafar unes safates de sushi ja fet, i ens les vam menjar allà amb una bona cervesa!

Ja amb la panxa plena, sortim de Chelsea Market i anem a buscar la parada de metro més propera per a dirigir-nos a la nostre última visita del dia, el creuer pel Hutson. Aaquest creuer no entrava dins els nostres plans, però és una de les atraccions que entren dins el City Pass NY.

I què és el City Pass? Doncs és un "bono" que val 116$, on estan incloses les 6 entrades a les millors atraccions de NY:

• Empire State Building.
  • Museu Americà d'Història Natural.
  • MOMA: Museu Metropolità d'Art
  • Observatori Top of the Rock, o Museu Guggenheim
  • Estatua de la Llibertat i Elis Island, o Creuer Circle Line.
  • Memorial i Museu del 11S, o Museu Intrepid del Mar, Aire i Espai

Val la pena? Depèn de les visites que es vulguin fer. Si ja es tenia pensat visitar tots aquests llocs, sí que val la pena ja que t'estalvies molts calers, si només se'n volen veure alguns, cal valorar-ho. També existeix un val reduït, anomenat City Pass C3 (74$), amb el que pots escollir 3 d'aquestes atraccions per visitar. Amb aquest no t'estalvies tants calers, però també val la pena. El City Pass es pot comprar tant per internet, i canviar el justificant que t'envien per internet per les entrades a la taquilla del primer lloc que visites, o comprar-lo directament a les taquilles .

Nosaltres ens dirigim al Circle Line Sightseeing Cruises (Pier 83 - West 42nd St. and 12th Ave), des d'on surten els creuers pel riu Hutson, i allà comprem el nostre City Pass. Dins el City Pass es poden escollir diversos creuers, però nosaltres hem escollit el Landmarks Cruise, de 1,5 hores de duració, i que voreja Manhattan fent una mitja lluna, i passant per l'Estatua de la Llibertat. A l'hivern l'hora de sortida és a les 3,30 p.m. i en aquesta època de l'any es pot veure la posta de sol des del ferry.

I ja sóm a bord, dels primers per poder agafar bon lloc. En aquesta època és una mica suicidi anar a la coberta exterior de dalt, però sense dubte és el millor lloc per poder fer foto, així que a passar ferd s'ha dit, i quin fred!! Recomanable situar-se a la part esquerra en el sentit de la marxa del ferry per poder tenir les millors vistes.

Tot i que la tarda s'ha tapat molt i ara està ben núvol, el sol apareix de tant en tant deixant-nos imatges molt maques del Skyline de NY.

El creuer també passa prop de l'Estatua de la Llibertat, de manera que ens permetrà estalviar-nos en els pròxims dies haver d'agafar el ferry de Staten Island per veure-la, ja ho tindrem fet!

Allà dona la volta per tornar a dirigir-se a Manhattan i acabar de fer la volta passant per sota el famós Pont de Brooklyn i el Pont de Manhattan.

La posta de sol ha sigut la cirereta del pastís d'un creuer pel Hutson que inicialment no teniem ni pensat fer, però que al final ha resultat una de les millors experiències del viatge, amb imatges precioses per recordar. Molt recomanable! Tot i que hem passat molta fred! Millor abrigar-se bé!

Ara són les 5 de la tarda, i anem directe cap a l'hotel a fer-nos una bona dutxa, que avui a les 7,30h tenim entrades pel Madison Square Garden per un partit de la NBA!

El partit que anem a veure és el New York Knicks vs. Minnesota Timberwolves, i per sort tenim el Madison Square Garden. Això de comprar entrades per espectacles americans té el seu què. Nosaltres ho vam fer a través de la web TicketNetwork.com (tot i que n'hi ha moltes), sobretot fixar-se en que siguin e-tickets, per poder-los imprimir des de casa!

S'ha de dir que els espectacles americans, siguin del tipus que siguin, estan a un altre nivell. Tot és a l'engròs, refrescos i cerveses XXL, hotdogs i hamburgueses, i sobretot patriotisme per totes bandes. Nosaltres com no podiem ser menys, ens comprem les nostres cerveses, patates i hotdogs (que paguem a preu d'or), i a esperar que comenci el partit!

Però abans de tot, barres i estrelles, i l'himne americà cantat en directe mentre tothom es posa de peu amb la mà al cor i cantant. Fa posar els pèls de punta i tot!

El partit està bé, però el que realment fa especial la NBA és tot el que l'envolta, l'espectacle, les cheerleaders, els concursos per aconseguir semarretes, les pantalles gegants... El partit acaba 118-114 a favor dels Knicks, i contents com pasqües, creuem el carrer i directe al llit, que ja no podem més!!