dimarts, 17 de gener del 2017

Dia 1: Ens escapem a NY!

El nostre viatge a NY va arribar ben bé per casualitat, no entrava dins els nostres de viatge a curt termini, i molt menys immediats, però una super oferta de vols que va arribar sense esperar-la va comportar un canvi de plans inesperat. Un vol directe des de Barcelona, amb la companyia Delta, per a un viatge d'una setmana de duració, ens sortia per 420€/persona. Una oferta així en pla Pont de Desembre no es troba cada dia, així que no ens va contar gaire decidir-nos, marxem a passar una setmana a Nova York!

Una setmaneta a la "Gran Manzana" no dona per gaire, però ens servirà per a fer-nos una primera idea. En Jordi ja hi havia estat, i a mi per ser sincers, no és un destí que em fes especial il·lusió, jo i les grans ciutats no ens portem gaire bé, però també és un destí que s'ha de visitar almenys una vegada a la vida. L'oportunitat s'ho mereixia, i el fet de poder visitar la gran ciutat en dates nadalenques, li donava un plus més màgic que no es pot trobar en d'altres èpoques.

Així doncs, fem maletes i cap a NY falta gent. Som-hi!

La nostre petita escapada començava un dijous 1 de Desembre a les 7 del matí quan posavem rumb cap a l'aeroport, a més coincidint amb el meu aniversari, bon manera de celebrar-ho amb un viatge a NY, no? El vol va amb retràs, unes 3 hores, i finalment acabem sortint de Barcelona a la 1h p.m. Un vol tranquil, de 9 hores de duració que ens porta directament a NY. Aterrem a les 4h p.m. a l'aeroport Jhon F. Kennedy, i ara sí ja podem dir que som a NY!!

El JFK queda situat en el barri de Queens, a uns 20 km. de Manhattan, i hi ha diverses possibilitats per tal d'arribar-hi:

Com anar des de l'aeroport JFK a Manhattan?
  • Transport públic (opció barata): Air Train + Metro (7.5$ i 1 hora)
  • Taxi: (60-70$ y 30-40 min)
  • Serveis de trasllats compartits: (50-70$ i 40-60 min depenent de les parades), es contracte directe a l'aeroport.
  • Servicios de trasllats propis: companyies privades, fins i tot amb limusines i helicópters (70-100$ i 30-40 min).
Nosaltres evidentment escollim la opció d'anar amb transport públic, es tarda una mica més, però és molt més barat en comparació amb les altres opcions, i gens complicada. Una vegada recollida la maleta, anem direcció sortida, i allà és tan fàcil com seguir els cartells que indiquen Air Train. Un cop a l'andana de l'Air Train, tenir en compte que hi ha una andana pel tren que connecta les terminals entre elles, i l'altre és per l'Air Train que es dirigeix a Manhattan (i que també passa per totes les terminals).

Hi ha dos trens que van direcció Manhattan, el que va direcció a Jamaica Station, i el que va a Howard Beach Station, on després es fan els enllaços amb el metro. Hem de saber quin ens convé més agafar depenent a quina part de Manhattan volguem anar. Generalment per anar a la part nord i centre és millor Jamaica Station, i per anar a la part sud Howard Beach Station, però el millor és consultar el mapa del metro abans de decidir.

Image result for air train JFK

Important tenir en compte que l'Air Train es paga a la sortida, un cop volguem fer l'enllaç amb el metro. Per a fer l'enllaç amb el metro és tan senzill com seguir les fletxes que et condueixen al metro, i escollir la línia que necessitem per arribar al nostre destí. Nosaltres comprem ja un bono de metro per 1 setmana (MetroCard 31$), i agafem la línia blava fins a 34 Penn Station, que és la que queda més propera al nostre hotel.

Recordo la sensació en sortir del metro, i aixecar la vista ben amunt als edificis enormes que t'envolten, és quan realment t'adones que ets a NY. De les primeres coses que veiem és l'Empire Estate Building que tenim al davant. Una sensació extranya, realment estavem allà? Ho hem vist tantes vegades a les pel·lícules, que teníem la sensació d'estar en un lloc conegut, però al mateix temps teníem la boca oberta de ser-hi realment.

Arrossegant la nostre maleteta, ens dirigim al nostre hotel per aquests dies, que queda només a un carrer de la parada de metro on hem sortit. L'Hotel Pennsylvania serà on passarem un total de 6 nits. No recordo quina va ser la última vegada que vam estar tantes nits en un mateix lloc en un viatge! Serà extrany i tot!

L'Hotel Pennsylvania és un dels clàssics en allotjaments a NY. Situat en un enorme edifici, i amb prop de 1.500 habitacions, és un hotel que està molt ben situat, i a un preu més raonable que els altres hotels de la zona, i per dir la veritat això és el millor que té, la ubicació, perquè pel que fa a la resta, les habiatcions són bastant antigues, i deixen bastant a desitjar. Segurament mirant amb més antelació haguéssim trobat alguna cosa millor, però com que ens vam decidir només 1 mes abans de viatjar, és el que quedava en aquesta zona sense que haguéssim de vendre'ns un ronyó per pagar-ho (i tot i així ben car que ens va sortir!).

Així doncs, el recomanariem? Si ens referim únicament a l'hotel no, no el recomanariem, però per la seva excelent ubicació, fa que el viatge a NY sigui molt cómode, a 5 minuts a peu de Times Square, davant del Madison Square Garden, al carrer de darrera de l'Empire State Building, i amb una parada de metro a la porta.

Un cop fet el check in, deixem les maletes a l'habitació, i ja de fosc, sortim corrents als carrers de NY per poder sentir realment que som aquí! Ens dirigim a Times Square, un dels grans emblemes d'aquesta ciutat. Els carrers plens de neons, taxis grocs i gent. No és que el lloc sigui espectacular per si sol, però saber que estàs en un punt tan emblemàtic del món, el fa més especial.

I com que és tard, fa fred, i estem bastant cansats del viatge, decidim que ja tindrem temps de tornar a Times Square els pròxims dies, i necessitem anar a descansar. De camí a l'hotel ens parem en un dels milions de "garitus" on venen menjar per emportar, i ens comprem un bon tall de pizza cada un, per inagurar la nostre experiència "fast food" de la gastronomia yankie, i cap al llit falta gent! que demà comença realment el nostre viatge per la "gran manzana" y necessitem estar a punt!