diumenge, 27 de març del 2016

Dia 3: Arribem a SIQUIJOR

Hem començat el nostre viatge per Filipines amb bon peu, bon temps, i de moment ens està agradant molt. L'illa de Bohol, tot i que diuen que no té massa atractiu, ens ha agradat per a passar-hi un parell de dies tranquils, llogar una moto, i recorrer algun dels seus icones amb tranquilitat i sense pressa. Això sí, Filipines és un país per veure sense pressa, perquè aquí no saben què vol dir aquesta paraula!

Avui deixem Bohol, i posem rumb cap a la seva veïna, la petita illa de Siquijor. Quan estàvem dissenyant la ruta per Filipines, inicialment aquesta petita illa no entrava en els nostres plans, i no és un destí al que molta gent arribi, però en vam llegir tan bones crítiques de tranquilitat i platges paradissíaques, que vam decidí dedicar-li uns dies. A més ens coincideix amb la celebració del Cap d'Any, i què millor que passar-lo al paradís!

Ahir a la platja d'Alona Beach, vam comprar els bitllets del ferry en una agència, per a l'únic ferry que enllaça Bohol amb Siquijor, fent escala a Dumaguete. El nostre ferry surt a mig matí del port de Tagbilaran, així que després d'esmorzar, agafem un tricicle, i cap al port!

El port de Tagbilaran és molt petit, tant sols una caseta que fa de taquilles, sala d'espera, facturació de maletes, controls de seguretat... i un moll d'on surten els petits ferrys. Portem impresos els bitllets que ens van donar a l'agència, però de totes maneres hem de passar per les taquilles perquè els validin, i ens donin número de seient. Esperem... quan ens toca ensenyem les reserves... esperem més... la noia comença a anar amunt i avall amb els nostres papers... esperem... la noia truca... continuem esperant... i finalment.... ens diu que una de les dues reserves no la van fer bé els de l'agència, i que jo no tinc bitllet per anar de Tagbilaran a Dumaguete!!!.... Què???? si home, nosaltres vam pagar aquests bitllets, com és que no està feta la reserva! Ens diuen que els sap greu, però no hi ha reserva, i el ferry va ple, així que ens passen a una altre fila a esperar, a veure si algú anul·la la seva reserva, o si hi ha una cancelació...

No podem tornar a Alona Beach a reclamar a l'agència, ja que queda a 30 minuts en tricicle, i el ferry està a punt de sortir, i no tenim cap telèfon o mail de contacte! (nota per a futurs viatgers, agafeu la targeta de l'agència o apunteu-vos algun número de contacte!). Finalment, quan jo ja estava a punt d'entrar en colapse o d'un atac d'histèria, la noia ens diu que hi ha una plaça lliure, però que hem de tornar a pagar el bitllet! Quins cullons els de l'agència! Però no ens queda més remei a no ser que ens volguem quedar una nit més a Bohol i anar a reclamar, així que paguem per un altre bitllet, i correm cap al moll, perquè el ferry ja estava quasi sortint!!

I després de molts nervis i una emprenyada conciderable, ja som al ferry camí de Siquijor. El primer ferry dura unes 2 hores,fins a Dumaguete, on no hem de baixar ni del ferry, i després 30 minutets més fins a Siquijor. Al arribar al petit port de Siquijor, la nostre intenció és anar a buscar un tricicle que ens porti a l'hotel, però casualment veiem una noia amb un cartell del nostre hotel, que estan esperant un altre viatger, així que ens aprofitem, i ja anem amb ells cap a l'hotel.

Per a aquests pròxims 3 dies, el nostre hotel serà el Coco Grove Beach Resort, un dels millors hotels de l'illa de Siquijor, que tot i no ser gens barat per ser Filipines, hem reservat una de les habitacions senzilles, i ens surt per un preu raonable, contant amb tot el que ofereix. Ideal per passar uns dies de platja, piscina, relax, i poca cosa més!

La nostre habitació de l'hotel és de les més senzilles, situada a l'edifici principal Casa Coco, en canvi les habitacions més cares són bungalows independents situats a peu de platja o al costat de la piscina entre palmeres. De totes maneres, la més bàsica de totes és fantàstica, ample, còmode, i podem disfrutar de la mateixa manera de totes les comoditats de l'hotel.

Deixem les motxilles a l'habitació, ens posem ràpid els banyadors, agafem tovallola, ulleres i tub, i cap a la platja falta gent!! A mig camí però, veiem un dels restaurants de l'hotel, el Salamandas Restaurant, situat davant del mar amb les taules sobre la sorra, i com que la gana apreta, ens quedem a dinar aquí, uns espaguetis a la carbonara boníssims!

I ara sí, amb la panxa plena, toca simplement no fer res, disfrutar de la platja, de fer snorkel i veure els peixets tropicals de colors, fer migdiada a les tumbones, llegir una estona... quines vacances més estressants eh!

La platja de l'hotel està considerada la millor de la illa, i la veritat no ens queda cap dubte de perquè. Sorra blanca, palmeres, aigua blavíssima... i sota les seves aigues, té un dels millors fons marins per veure peixos tropicals, coralls, tortugues marines... el Tubod Marine Sanctuary.

En Jordi es passa tota la tarda dins l'aigua amb les ulleres, i jo entre bany, tumbona i llibre. Poc a poc el sol va caient, per deixar una bonica posta de sol en el nostre primer dia a Siquijor, que de moment no ens ha decepcionat gens ni mica!

I més contents que unes pasquües amb el nostre hotel i la tarda de platja, anem a fer-nos una dutxa, i soparem al mateix restaurant que al migdia, el Salamanda Restaurant, sobre la sorra de la platja. Hem de dir però, que aquesta vegada no encertem gaire amb el menjar, escollim un plat que ens recomanen, que no entenem gaire bé què és (i que encara no hem descobert...) és algo de mar, però no sabriem dir què, no ens agrada gens!

I després de sopar, un passeget per la platja, i cap a dormir! Demà ens esperen altres racons de Siquijor per descobrir!

Marta i Jordi des de Siquijor.