dimarts, 11 d’agost del 2015

Dia 3: CHANDIGARH

Avui deixem Delhi per endinsar-nos en l'estat del Punjab, i viatgem fins la ciutat de Chandigarh. El trajecte d'avui serà d'unes 5 hores, que haguessin sigut menys si haguessim pogut anar a passar els primers dies a Haridwar i Rishikesh, que quedem més a prop. Realment la nostre intenció no era visitar aquesta ciutat, però per a poder arribar més al nord, al poble de MacLeond Ganj, eren massa hores de cotxe per arribar-hi en un sol dia, per tant fem parada obligada a Chandigarh.

Diuen de Chandigarh que és la ciutat més neta, verda i ordenada de toda la India, algo totalment fora de lo normal en aquest país. Aquesta ciutat és molt nova, es va fundar l'any 1951 des de zero, i va ser dissenyada per un arquitecte suís. Està dissenyada de forma quadriculada, dividida en 29 sectors, i va ser com un experiment per trencar amb l'estructura irregular i cahòtica de la resta de ciutats índies, que no segueixen cap ordre i estan plenes de carrers i carrerons de forma laberíntica!

De totes maneres, suposem que la idea inicial estava molt bé, amb carrers rectes i amples, semàfors, rotondes, avingudes i jardins, però la realitat és que amb el pas del temps, i la manera de fer india que és no cuidar absolutament res, és igualment una ciutat bruta i caòtica. Al centre no, però a mesura que vas arribant a la ciutat, hi ha basura per tot arreu, gent sense sostre dormint a qualsevol lloc, xaboles als llocs menys pensats, animals... res a veure amb el que volien que fos. El centre si que potser es una mica mes net, però tampoc molt.

Chandigarh és una ciutat que no es gens turistica, per tant les infraestructures de hotels i restaurants deixen bastant que desitjar. El nostre hotel es el Emerald Hotel, les habitacions no estan malament, però la zona on està sembla un poligon industrial, i fa mitja por. En fi...

Ja que som aquí, intentarem passar la tarda com millor poguem. Després de deixar les maletes i dinar alguna cosa ràpida a l'hotel mateix, farem un parell de visites del poc que hi ha aquí per veure.

Sense dubte el lloc més visitat de Chandigarh és el que anomenen el Rock Garden, dissenyat per un artista local anomenat Nek Chand. Es tracte d'un enorme jardí, ple d'art a l'aire lliure, on a través d'un llarg recorregut es passa a través de camins, ponts, cascades i escultures de roca. Tota la decoració del jardí està fabricada amb tonelades de materials reciclats, amb objectes com ceràmica, pneumàtics, fusta, plàstic, roques...

El lloc està ple de families i parelles indies que hi passen la tarda, els hi encanta fer-se fotos fent postureo sexy! Som els únics turistes en tot el recinte, no n'hem vist absolutament a cap més, i clar, això fa que totes les mirades vagin cap a nosaltres quan passem, bastant incomode. Tot i així n'hem sortit ben parats, no ens han demanat cap foto! El lloc no esta mal, però tampoc es gran cosa...

Després anem fins al llac artificial Sukhna. A tot voltant del llac hi ha un passeig on hi ha moltes famílies i parelles, i al llac es poden llogar barquetes d'aquelles horribles en forma de cigne o d'ànec que a ells els hi encanten, hi ha bars, paradetes, molt d'ambient... Mes ben dit està a rebentar! però l'ambient és molt familiar.

Fa molta calor, i nosaltres optem per seure en una ombra mirant el llac, xerrar un rato tranquilament, i intentar passar desaparcebuts de les mirades indies, cosa que és impossible. Sabem que la majoria són mirades de curiositat, ja que no estan acostumats a veure turistes, però ens incomoden. I per altre banda les mirades dels homes cap a la Marta, que ja no son tan inocents de curiositat... a més això de disimular no saben pas que carai vol dir... Aquí tenim un intent de demanar-nos una foto, a la que diem que no perque no ens ve de gust, i ja està, també hem passat suau!

I poca cosa més que poguem fer a Chandigarh... Tornem a l'hotel a fer una dutxa, i intentem anar a sopar a algun restaurant fora de l'hotel, però veient el panorama, tornem cap dins i sopem a l'hotel mateix. Demà serà un altre dia, esperem que millor...

Balanç del dia: a nosaltres no ens ha agradat Chandigarh i no recomanariem a la gent que el visites, tot i que haviem llegit comentaris que deien el contrari i el deixaven molt bé. A nosaltres no ens ha agradat gens!