dissabte, 8 d’agost del 2015

Dia 1: Delhi, barri de Paharganj

Després d'un dia de treballar normal, tot i que amb nervis i ganes de plegar, acabem la jornada a les 3h, a punt per anar a fer-nos una dutxa, agafar les motxilles i cap a l'aerport. El nostre vol surt a les 10,45 dirreccio Dubai, i després 3 hores mes fins a Delhi, en total 11 hores fins arribar a la capital de la Índia.

Després d'aterrar a Nova Delhi, i passar els controls de rigor, relativament ràpids si tens tots els papers en regla (recordeu imprescindible portar el visat d'entrada a Índia des del país d'origen, per si no sabeu com fer-ho, aquí teniu una petita guia), ja estem preparats per creuar les portes de sortida de l'aeroport i enfrontar-nos realment a la Índia.

A la sortida de la recollida dels equipatges, veiem un homenot de pell fosca (com tots els indis clar!) amb un cartell amb els nostres noms! No ens acostumarem a l'extranya sensació de que algú t'esperi en un aeroport amb un cartell amb el teu nom, és com una extranya rebuda d'algú conegut (que no coneixem de res) que t'ha vingut a esperar, i et dona la benvinguda al seu país. Som-hi! Ara sí que sí!

En aquest cas ens està esperant en Mahendra, un índi que té una agència turística pròpia, i que havíem vist molt recomenat en altres blogs de viatgers. Nosaltres pel contacte que hi hem tingut fins ara, tot ha anat genial, ens ha contestat els correus molt ràpid, s'ha adaptat a la ruta que li hem proposat sense cap pega, ens ha fet una proposta d'hotels que ens ha agradat molt (tot i que n'hem canviat algun), ens ha comprat els bitllets del tren, i tot a un preu molt més rahonable que en d'altres agències que havíem preguntat. Pel moment estem molt contents, a veure com va a partir d'ara! (Deixem la seva web per si a algú li pot interessar http://www.richar.es/web2/index.html)

Caos, soroll i brutícia. Així d'entrada aquesta és la primera persepció que un viatger té de Nova Delhi. Al ser la capital de la Índia, la converteix en la porta d'entrada per a la majoria de viatgers que visiten el nord del país, com és el nostre cas. Amb més de 16 milions d'habitants, és la segona ciutat més gran de la Índia, i això es nota a cada racó. Els seus carrers superpoblats de gent, vaques, cotxes, motos, bicicletes i infinitat de venedors, que converteixen aquesta ciutat en una de les més sorolloses de tot el país.

En el nostre primer dia a Índia, farem una primera presa de contacte amb aquesta ciutat, tot i que per poc temps, ja que demà al matí marxarem cap a Haridwar. De totes maneres i tornarem al final del viatge per agafar el vol de tornada, i veure els monuments principals.

Hi ha moltes zones on allotjar-se a Nova Delhi, algunes més tranquiles que d'altres, però nosaltres hem escollit el que anomenen el barri motxiler per excelència, Paharganj. Ens sembla una bona situació per a una primera presa de contacte amb Índia. Hoteles barats, petits restaurants, botigues cutres de toda classe, comerciants, parades de carrer, rickshaws, vaques, motxilers, indis, olor a incens, olor a basura, sabor a chai… hem arribat a Paharganj! Està situat molt a prop de l'estació de trens de Nova Delhi, i el seu epicentre és el carrer de Main Bazar, al voltant del qual es desenvolupa la vida d'aquest barri en el que pots trobar de tot.

El nostre hotel per aquesta primera nit queda situat en aquest barri de Paharganj, molt a prop de Main Bazar, és el Hotel Godwin Deluxe. Aquest hotel està molt bé, compleix absolutament amb les expectatives que podem portar dels hotels europeus, però situat enmig del caos de Nova Delhi. Un llit gran i net, i una bona dutxa per treure'ns el cansament del viatge.

La tarda la dediquem simplement a passejar i començar a veure com és la vidilla en una ciutat índia. La veritat és que inicialment ens fa una mica de por endinsar-nos per aquest carrers... carrerons estrets, bruts i plens de gent i animals. L'aglomeració al carrer és habitual. La mirada dels indis és bastant intimidatoria, suposem perquè encara no hi estem acotumats, a part no hem vist cap més turista en tota la tarda. Això sí, s'ha d'anar amb els cinc sentits posats, ja que cada 5 segons corres el perill de morir atropellat per una moto, rickshaw, carro, cotxe, vaca...

I el primer dia no ha donat gaire més de si, aviat tornem a hotel perquè estem molt cansats del viatge, una bona dutxa, i sopem algo a l'hotel mateix. I a les 9 del vespre ja estem dormint, a veure si recuperem forces! Bona nit Índia!

Marta i Jordi des de Nova Delhi.

1. Vaja Laro...! Només et tocava agafar el lector de targetes... i mira!

2. Vaja Laro...! Només et tocava agafar el lector de targetes... i mira!