dimecres, 20 d’agost del 2014

Dies 5, 6 i 7: Badia de Halong

Arribem amb el tren a les 6 del matí a l'estació de Hanoi, després d'haver passat una nit dolenta al tren, i haver dormit molt poc, però ja se sap, és el que te viatjar! Allà ens està esperant el noi de l'hotel que ens ha vingut a recollir. Quan arribem a l'hotel, ens deixen una habitació que tenen lliure per poder-nos fer una dutxa, que ens sembla la glòria, i ens preparen un esmorzar. Realment en aquest hotel s'han portat molt bé, ja que només teniem contractada la primera nit amb ells, però després de cada tour ens han deixat dutxar, esmorzar, i recollit i portat a l'estació. El Golden Land Hotel Hanoi, un hotel senzill però amb un tracte molt bo i ben situat, des d'aquí queda totalment aconsellat!

Esmorzem una mica, i sense massa temps per res més, a les 8 ens recull el bus per començar el tour de 3 dies i 2 nits a la famosa Badia de Halong. El trajecte amb bus des de Hanoi a Halong dura unes 4 hores, així que a posar-nos còmodes i intentar dormir una mica del que no hem pogut dormir a la nit al tren.

Molts turistes fan el tour de 1 dia, que amb 4 hores d'anada i 4 hores de tornada des de Hanoi, poca cosa deuen veure, o la gran majoria que fa el tour de 2 dies i 1 nit, que ja permet fer alguna activitat més però a les zones freqüentades per tots els turistes. Nosaltres com que fem el tour llarg de 3 dies, podem accedir a una part de la badia que la majoria de turistes no veuen, el que anomenen Lan Ha Bay, molt més tranquila i bonica, i que realment val molt la pena!

Aquest és el nostre itinerari. En color vermell hi ha el recorregut típic que fa tothom de 2 dies i 1 nit (que realment només és una tarda i mig matí, i no permet veure casi res de la badia, ja que el barco tira l'ancla en un punt concret i d'allà no et mous més que per fer una mica de kayak i visitar una cova), i en verd l'extensió d'un dia més, pel tour de 3 dies i 2 nits, que realment val molt la pena, ja que es navega per la veritable badia de Halong!

DIA 1 a HALONG:

Arribem al voltant de les 12 al port d'on surten els petits bots que ens portaran fins al nostre vaixell pels propers 3 dies, i per si algú ho dubtava, sí, continua plovent! Nosaltres viatgem en el Galaxy Cruise, que després de 3 dies ens ha encantat! El vaixell esta molt bé, les habitacions molt noves i molt netes, les excursions molt bé, i el menjar boníssim! Suposo que també som dels que tot ens està bé i ens conformem amb poc, però a nosaltres ens ha agradat molt!

Un cop instal.lats, el Galaxy es posa en marxa, i mentre dinem, podem començar a veure l'espectacular paissatge de la Badia de Halong, i el que ens espera els pròxims dies.

La Badia de Ha Long és un dels llocs emblemàtics de Vietnam, i origen de les imatges que més ens venen a la ment quan pensem en aquest país, amb l’excepció de les imatges de la guerra, que de moment encara són més conegudes que les d'aquesta meravella de la naturalesa.

La Badia de Hạ Long està situada a 170 km a l'est de Hanoi, al nord del Vietnam, prop de la frontera amb la Xina. En vietnamita el nom és "Vịnh Hạ Long" significa "la badia del drac que baixa". Segons la llegenda, fa molt temps, quan els vietnamites lluitaven contra els invasors xinesos provinents del mar, l'Emperador de Jade va enviar una família de dracs celestials perquè els ajudessin a defensar la seva terra. Aquests dracs escopien joies. Les joies es van convertir en illes de la badia, per formar una gran muralla davant els invasors, i d'aquesta manera aconseguir enfonsar els vaixells enemics.

La badia consta d'un grup de 1.969 illes, cada una amb una densa vegetació de jungla, que sobresurten espectacularment a l'oceà. La badia fou declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO el 1994 i és una de les destinacions turístiques més populars del Vietnam.

Després de dinar, ens porten amb el petit bot a veure les coves de Hang Sung Sot, les coves més grans de la badia. S'hi arriba després de pujar 90 esglaons, i atropellar 100 turistes! Sembla que tots els turistes de Halong estiguin en aquest moment dins aquella cova! Suposo que és el que tenen els tours organitzats! Les coves no estan malament, són grans, però tampoc cap cosa de l'altre món, i l'agobio de turistes és horrible!

Sortim de les coves ben agoviats i acalorats, però ara ens toca fer kayak! Bien! Agafem els kayaks de dos en dos, i anem a fer un recorregut de 1 hora pel mig dels pedruscos de la badia. Realment és agotador, però et fa sentir com un petit privilegiat d'estar aquí al mig d'aquest paissatge increible, i amb la sensació d'estar en un lloc únic!

Ben cansats tornem cap al vaixell, i una bona dutxa ens reanima, i el millor de tot és... que està sortint el sol!!! i això ens deixa una posta de sol molt bonica! (creuem els dits perquè el sol continui aquí demà!!!)

Sopem amb tres mallorquines i una parella itaiana, un menjar boníssim, i després de fer un mojito a la coberta superior per despedir en dia envoltats dels llumets dels altres vaixells i les estrelles, anem a dormir, i demà serà un altre dia a Halong!

DIA 2 a HALONG:

Ens llevem havent carregat piles ja que hem dormit molt bé! I a més en obrir la cortina del nostre camarot... fa sol!!! Quants dies sense veure'l i que bé que hagi sortit precisament avui, per deixar-nos si cap millors imatges de Halong!

Com a activitat friki per turistes, cada matí al vaixell, ofereixen una classe de yoga a la coberta del vaixell mentre es veu sortir el sol. Com que la idea sona així romanticona i bucòlica, decidim provar-ho, i a les 6,30 del matí ja som a la coberta. Un vietnamita esprimatxat i friki, que ahir vam comprovar que era l'amo del kareoke, serà el professor de yoga. Però de yoga sap el mateix que jo he vist a les películes, quatre moviments de mans, la postura del flamenco, salutació al sol, i ja ho tindriem... Total, que ens hem llevat tan aviat per res! Millor anar cap a esmorzar, que això si que estarà bé! (Com a nota mental: Demà a dormir i res de fer el friki per la coberta a les 6,30 del matí!)

Com que fem el tour de 3 dies, ens despedim de les mallorquines i els italians que aquest matí ja marxen, i nosaltres a les  8:30 embarquem en un barquet més petit, amb algunes persones d'un altre creuer que també fan el tour de 3 dies, i amb una parella alemanya ella i austríac ell, del nostre vaixell, amb els que hem fet molta amistat.

Amb aquest vaixell més petitó, anirem a passar el dia a la badia de Lan Ha, una badia més petita, dins la pròpia Badia de Halong, on no arriben la majoria de tours, i amb uns paissatges molt més impressionants, molt més tranquila, i que ens donarà la possibilitat de poder passar un dia complet disfrutant d'un piló d'activitats en aquest entorn (tornem a recalcar que val molt la pena agafar el tour de 3 dies si es disposa de temps suficient).

Avancem amb el barquet entre pedruscos i aigües turqueses, admirant des de la coberta aquests paissatges, i més feliços que unes pasqües pel dia de solet que està fent! Després d'una estoneta el vaixell tira l'ancla en una petita reconada entre illots, i ens preparem per tornar a fer kayak!

Aquesta vegada encara el disfrutem més (el bon temps també ajuda), però és que el paissatge és molt més bonic que el d'ahir. Anem per entre les coves i en indrets on estem pràcticament sols, i després d'una horeta de remar, de tornada al barquet, ens podem banyar, i tirar-nos des de dalt la coberta. Amb la calor que fa avui, s'agraeix molt el bany!!

Després, un dinar boníssim en companyia dels alemanys, i una estona de migdiada a la coberta amb un paissatge espectacular, què més es pot demanar!

Ens tornem a posar en marxa, i el barquet atraca en una zona on estem absolutament sols, i amb els kayaks podem arribar a tres platgetes petites de sorra blanca que hi ha al peu de les roques, nosaltres en triem una amb els alemanys, i hi anem tots quatre, una platgeta perduda al mig de la badia, només per nosaltres!! Ens hi banyem una bona estona, parem el sol, i després de quatre fotos, tornem a agafar els kayaks i cap al vaixell. Ha sigut genial passar aquesta estoneta de bany i relax, en una petitíssima platja de sorra blanca emmig del impressionant paissatge de la badia. Molt recomanable fer el tour de 3 dies per poder disfrutar de paissatges únics que en el tour de 2 dies no es veuen.

Per acabar el dia, abans de tornar al Galaxy, ens porten a veure un viver d'ostres (no podia ser tot tan idílic, faltava la visita caça-turistes, sinó no seria un tour organitzat). Tot i que s'ha de dir que l'explicació és bastant, i veure tot el procés de la cria de les ostres és curiós. Però quan arriba el moment de passar per la botiga, les nostres butxaques diuen que no... i tonem cap al barco amb les mans buides!

Aquesta nit després de sopar, hi ha algun dels nous guiris del nostre vaixell que s'arranca amb el kareoke... ufff... i nosaltres amb els alemanys, entre birra i birra, en Laro encara s'anima amb alguna cançó! Tan bon temps que ha fet avui i encara ho espatllarem! I entre la Macarea i la Cucaracha, se'ns fa tard i toca anar a dormir!

DIA 3 a HALONG:

L'últim dia sempre és el pitjor, toca despedir-se de la gent, el Galaxy, i sobretot aquest paissatge tan espectacular!

Després d'esmorzar ens porten a una platgeta de sorra blanca per poder banyar-nos una estona, però sense ni la meitat de l'encant de la platja d'ahir, ja que aquesta esta plena de turistes de molts altres vaixells, però què hi farem, la remullada s'agraeix igualment.

De tornada al Galaxy, dutxa, i preparar les motxilles per deixar el nostre camarot on tan bé hem dormit! I per acabar la nostre estada a Halong, ens toca... classe de cuina de rollitos de primavera!! jejeje, una turistada com una altre, però què hi farem, cadascú de nosaltres enrotlla un Spring Roll, i després ens els mẹngem per dinar!

I amb la panxa plena, agafem el bus, i 4 hores més de camí de tornada a Hanoi... i una vegada més, per no perdre el costum, a les 7 ens deixen a l'estació de trens, per agafar el tren nocturn cap a Hue, i començar ja a fer cami cap al  sud de Vietnam.

I aquí s'acaba la nostre estancia a la Badia de Halong, que ens ha encantat, ho hem passat molt i molt bé, hem conegut molta gent, i ens ha permès descansar dos dies de dormir en trens!! Ara deixem el nord que tant ens ha agradat, i camí cap al sud. A veure si també ens agrada i ens sorpren tant! De moment Vietnam està posant el llistó molt alt!

Marta i Jordi, en aquell moment, en el tren direcció Hue.