diumenge, 24 d’agost del 2014

Dies 12 i 13: Nah Trang

Aquests dies estaven planificats com a descans a mig viatge, per recuperar-nos una miqueta, i agafar forces per continuar, per això vam decidir agafar un resort una mica més amb cara i ulls que els hotels que haviem agafat fins ara, i per una nit deixar-nos una mica els calers en un bon hotel tipus resort, amb piscina i platja privada, però després de probar-ho ja hem vist que això no està fet per nosaltres, preferim un hotel mes senzill però al mig del meollo, i poder passejar i viure la vida d'aquí, que no un resort apartat on només es pot fer piscina i platja.

Vam triar el resort Diamond Bay, que si que es molt maco, tot molt cuidat, una piscina espectacular... però aquí no deixem de ser els pobres de la familia... està absolutament ple de russos que es deixen un munt de calers en els millors bungalows, en els restauranrts de l'hotel... i en canvi nosaltres tenim les habitacions mes senzilles, i hem d'estar vigilant que mengem perquè aquí dins tot ñes caríssim!

El primer dia només d'arribar, com que no podiem fer el check in fins les 2h del migdia i nosaltres vam arribar cap a les 8h. del matí, vam poder passar el matí entre la platja i la piscina. Aquí fa moltíssima calor, i com que veniem de no dormir res al bus, ens vam agafar unes tumbones sota un parasol a l'ombra, i a dormir una estona! I amb això vam aconseguir recuperar una mica les forces!

La platja és molt maca amb palmeres i sorra blanca, però l'aigua és horrible, fa com una petita badia, i suposo que l'aigua no es renova gaire, esta plena d'algues i bruticia, i l'aigua és calenta que casi crema... res de res... així que fem canvi cap a la piscina altre cop, i allà la cosa ja millora, aigua més fresqueta i neta, i tumbones per fer un altre son!

Anem a dinar, vigilant perquè aquí els preus son abusius, orientats a russos amb pasta, que fins i tot a mi em confonen per russa i em porten el menú en rus... és el que té ser rossa amb ulls blaus... i després d'omplir la panxa ja podem fer el check in. La nostre habitació és senzilla però està bé. Una bona dutxa, i decidim que ja ens hem aborrit de tanta piscina i platja, i ens n'anem fins la ciutat de Nah Trang, amb uns busos gratuits que posa l'hotel.

La majoria de gent amb la que hem parlat ens deia que Nah Trang era molt lleig, i potser per tan mala publicitat no ens ha semblat tan horrible. És cert que aquí no hi ha res de l'encant de Vietnam que tan ens agrada. Aquí es perd tot lo autèntic, és com un Lloret o Benidorm orientat als russos, però també és cert que hi ha molt ambient! A aquestes hores de la tarda, que ja cau el sol, la platja és buida de turistes, i s'omple de vietnamites que es banyen, famílies, i grups d'amics, que no venen a la platja durant el dia perquè als vietnamites no els agrada que els toqui el sol, ells van el revés que nosaltres, com que són de pell més fosca, consideren que una pell blanca és més maca, i durant el dia les noies van totes absolutament tapades. amb guants, mascareta, gorro... perquè no els toqui gens el sol. Amb la calor que fa aquí i elles amb guants de llana, no sé com no els hi agafa algo! És ben bé que aquí també es compleix la dita que per presumir s'ha de patir! Quina calor les pobres!

Ens asseiem un rato a la platja a observar-los, i després anem cap al mercat, i a buscar un lloc per sopar, i aquesta vegada triem un frances. Després tornem xino xano cap a on ens passa a buscar el bus de l'hotel, i a les 9 de la nit ja estem al llit ben fosos i esperant dormir bé aquesta nit, perquè demà ens torna a tocar bus nocturn...

El següent dia que passem a Nah Trang, ha sigut bastant una copia del dia d'ahir. A part que ens hem posat les botes al buffet lliure de l'esmorzar de l'hotel, ja que hi havia de tot i més (és el que tenen aquests resorts), la resta del matí hem estat a la piscina fins l'hora d'anar a recollir les maletes i fer el check out.

I aquesta tarda serà com la d'ahir també, a les 4h agafarem el bus de l'hotel per anar fins al centre, amb els nostres maletots, que anirem primer de tot a deixar a la oficina de turisme d'on surt el bus aquesta nit, i després passejar una miqueta per Nah Trang, buscar algun lloc per sopar, i tornar cap a buscar el "sleeping bus" que ens portarà a Ho Chi Minh. Aquest ja sera l'últim "sleeping bus", a partir d'ara dormirem cada dia durant 3 setmanes en hotels, bieeeen!!