dimarts, 19 d’agost del 2014

Dia 2: Tam Coc

Bon dia des de la ciutat de Hue! Els últims dies hem anat tan amunt i avall que no hem tingut temps d'escriure res de res! Ara ja estem a Hue, i en els propers dies esperem anar més tranquils, a veure si posem al dia el blog! Ara mateix estem a l'hotel Hue Serene Palace Hotel, un hotel que està molt i molt bé, al bell mig de la ciutat de Hue.

Així doncs, tornem endarrera 6 dies, i us explicarem una mica com han anat!

La ciutat de Hanoi és un molt bon centre d'operacions per a poder visitar multitud de llocs molt interessants que hi ha al seu voltant. Nosaltres no podrem visitar tots els que ens agradaria, ja que n'hi ha moltíssims, i els dies que teníem per estar en aquesta zona no són gaires, ja que en 7 dies hem de fer camí cap al sud de Vietnam, però durant aquesta setmana hem volgut veure tres de les destinacions més impressionants de la zona, la zona de Tam Coc, la regió rural de Sapa, i la increïble Badia de Halong.

En el segon dia del nostre viatge hem visitat Tam Coc, en una excursió d'un dia que hem contractat directament en el nostre hotel. Hi ha millors maneres de visitar la regió de Tam Coc, com anar en tren o bus fins Ninh Binh, i passar allà 2 o 3 dies visitant la regió que té molt per veure. Però com que no tenim gaire temps, hem cregut que la millor manera de poder veure aquesta zona en un sol dia és contractar una dels milers d'excursions organitzades que surten des de Hanoi.

Tam Coc és un preciós paratge natural, conegut com la Badia de Halong a la terra. Està a 90 km. al sud de Hanoi, a la província de Ninh Binh, on viu la dinastía Tran. El nom de Tam Coc significa "3 coves", és una zona per on transcorre el riu Ngo Dong, entre arrossars, i esquitxada de formacions rocoses i coves.

El minibus ens recull a les 8 del matí en el nostre hotel, i per mala sort està diluviant!! Però què hi farem, en 5 setmanes de viatge no podiem esperar cada dia sol! Tardem unes 3 hores en arribar a la zona de Ninh Binh. El primer que fem al matí és visitar els dos temples de Hoa Lu, que va ser la capital de Vietnam durant la dianstia Dinh (segle. X). Personalment no ens ha semblat gran cosa, però també deu ser que la pluja hi ha ajudat.

Després de la visita els temples, toca omplir la panxa, mitja hora més d'autobús fins a Tam Coc. Allà ens porten a un restaurant buffet per a turistes, sense cap encant, com tots aquests llocs per tours organitzats.

Hi ara sí, toca el plat estrella, Tam Coc. Sortim des del petit embarcador de Van Lam. Continua plovent, així que no hi ha tanta gent com de normal, i la majoria de barques estan allà aparcades. Pujem a la petita barqueta només per a nosaltres dos, i anem riu avall! Una de les coses més curioses, i que més ens sorprenen, és que tots remen amb els peus, és increible el domini que hi tenen, nosaltres que no sabem ni remar amb les mans!

Ens hem de tapar amb les capelines perquè durant una bona estona plou, però tot i així el paissatge és molt bonic! A uns 3 quilòmetres de l'embarcador de Van Lam, es troben les 3 coves que donen nom a Tam Coc, que són: Hang Ca, Hang Giua i Hang Cuoi, que s'han format per l'erosió del riu sobre la roca, per tant el propi riu transcorre pel seu interior, i s'hi pot entrar amb la barca.

Després d'una estoneta deixa de ploure, i ens permet disfrutar una mica mes del paissatge. En total el viatge dura una horeta, en que acabem bastant xops, pero val molt la pena!el paissatge és molt bonic, i molt tranquil, per disfrutar des de la barca, i deixar-se portar.

Després de tornar a l'embarcador, i la propina de rigor a la barquera, anem a fer un vol amb bici pel mig dels arrossars, llàstima que en aquest moment torna a diluviar, i no podem disfrutar gaire del passeig ni dels paissatges, pero tot i acabar com ànecs, el recorregut ens ha agradat molt!

I després d'això, altre vegada cap a l'autobús, 3 hores més de viatge de tornada a Hanoi, que passem entre cop de cap i cop de cap.

Les nostres ganes de veure coses i l'alt ritme de viatge no s'atura, així que després del gran dia que hem passat visitant l'espectacular zona de Tam Coc, continuem el viatge posant rumb aquesta mateixa nit cap a la regió de Sapa, per a passar-hi els propers 2 dies.

Aquesta nit agafem el tren nocturn fins a Lào Cai, porta d'entrada a la regió de Sapa, a 38 km de la frontera china. El recorregut en tren és d'unes 10 hores, en un tren nocturn que disposa de compartiments amb lliteres per passar la nit. El tren surt sobre les 21h de Hanoi i arriba a les 6h a Lào Cai; el tren de tornada surt sobre las 20h i arriba a les 5h a Hanoi. Un cop arribats a Lào Cai, el trajecte fins a Sapa es fa en minibús i dura una hora.

Així doncs, després d'un bon sopar a Hanoi a base de pizza i pasta, que ja la trobavem a faltar (i només és el tercer dia...), posem rumb a l'estació, per passar una estupenda nit dormint al tren!

Realment els trens vietnamites estan millor del que cabria esperar, tot i que els matalassos son molt durs i l'aire acondicionat esta en modalitat polo sud, quina fred!!! Dormim relativament bé, tot i que més que un tren allò sembla una carrossa de cavalls, com es mou! Això sí, consell per a futurs usuaris de trens viatnamites, porteu jersei i forro polar, si no voleu morir congelats o agafar simptomes d'hipotèrmia!

I després d'una gran nit, millor per a uns que per d'altres, a les 7:00h del matí, arribem a l'estació de Lao Cai! I a partir d'aquí, ja comença una nova aventura...

Marta i Jordi, en aquell moment des de l'estació de tren de Lao Cai.