diumenge, 24 d’agost del 2014

Dia 11: Ultim dia a Hoi An

Avui es el nostre últim dia a la preciosa cuitat de Hoi An, i ens fa una mica de pena haver de dir-li adeu. Com que ahir amb els italians vam anar a dormir tard, no ens hem llevat massa aviat, les 9 està bastant bé! Esmorzem tranquilament, i tenim tot el dia per endavant per passejar sense pressa pels carrerons de Hoi An.

Primer de tot a les 11h anem a la botiga on ens han fet les jaquetes i camises, perquè en Jordi es probi la seva segona camisa i recollir tota la roba. La camisa, al igual que la primera li va perfecte, i mestrestant ell se la proba, la Marta va xafardejant i veu un vestit que li agrada. Pero marxem aquesta tarda, així que què hi farem, llàstima no haver-lo vist abans... Però les dependentes vietnamites aquestes, que semblen tenir un sisè sentit per detectar possibles ventes, pregunten si m'agrada, i al dir que sí però que marxem aquesta tarda, diuen que no hi ha problema, que a les 4 de la tarda estarà fet! només en 3 hores! negociem una mica el preu i després de triar la tela que m'agrada... sortim de la botiga amb les jaquetes i camises, i un nou encàrrec per les 4h de la tarda... És increïble! O tenen a Superman cosint vestits i jaquetes, o no entenem com carai s'ho fan!

Després de la nova compra, agafem una bici cadascun de les que ens ofereix gratis l'hotel i ens n'anem cap al centre, a veure el mercat que hi ha cada dia al matí al costat del riu. Allà es barregen paradetes de souvenirs per turistes amb paradetes de verdures, menjar, friuta, flors... és maco simplement passajar i veure com fan la seva vida, com negocien, com les dones de les botigues fan la migdiada mentre no tenen cap client... això sí, aquí només treballen les dones, en general els homes només els hem vist als bars, jugant a cartes o xerrant entre ells als parcs, pero no treballant...

Fa una calor horrible, i ja som migdia, així que anem a dinar a un restaurant al costat del riu, de menjar mexicà, i després d'ompir la panxa, fem les últimes fotos al pont i al riu amb les seves barquetes, i acabem de donar una volta en bici per l'altre costat de l'illa on encara no hi haviem anat.

Ja a les 4h, tornem a veure les paies de la botiga i a recollir el vestit, que ha quedat molt bé! No sabem pas com s'ho fan per fer-ho amb tant poc temps, pero nosaltres estem contents amb el resultat i el preu!

I ara ja sí, el nostre temps a Hoi An s'acaba, tornem a l'hotel per esperar que ens vinguin a recollir a les 5,45h de la tarda per portar-nos a l'estació de busos d'on a les 7h surt el nostre bus nocturn cap a Nah Trang. El trajecte en bus l'hem contractat directament des de l'hotel. Nosaltres voliem tren nocturn, però amb tan poc temps d'antel·lació, els trens ja estaven plens, i hem hagut d'agafar el bus. Una manera molt còmode de contractar els tikets de bus i tren a Vietnam és gestionar-ho directe des de l'hotel, segurament sí que et cobren alguna comissió, però ells mateixos s'encarreguen de portar-te fins l'estació, i és molt més còmode i ràpid. Això sí, un consell, contacteu uns dies abans amb l'hotel perquè us gestionin la compra dels bitllets de tren amb antel·lació, ja que si espereu a arribar a l'hotel per fer la gestió, molt possiblement ja no quedaran places als trens, i haureu d'agafar el bus nocturn, que tot i ser més barat, és infinitament més incòmode!

Així que a nosaltres aquesta nit ens toca bus, doncs som-hi! Un cop agafats els tickets, el bus és pitjor del que esperàvem, bastant incòmode, amb seients mig reclinats i molt estrets. I el mateix ens passarà d'aquí a 2 dies amb el bus de Nah Trang a Ho Chi Minh. Aixi que per futurs viatgers, ja sabeu, agafeu els billets de tren amb temps perquè no s'acabin, ja que el tren es deu vegades millor que el bus!!

No aconseguim dormir casi res en tota la nit, a part de incòmode, aquests conductors van com bojos adelantant i pitant a tothom, i la carretera està en obres i plena de sots... ens fan mal tots els ossos del cos... però tot i així, 12 hores després, a les 7 del matí, arribem a Nah Trang!!

Marta i Jordi, des de Nah Trang.