dimarts, 28 de gener del 2014

Dia 5: Hallstatt i Llacs de Salzkammergut

Dia 1 de Gener de 2014, MOLT BON ANY NOU! Avui la nostre intenció era no anar a esmorzar i dormir fins l'hora de fer el check-out a les 11 del matí, ja que ahir vam anar a dormir una mica més tard del normal d'un dia de viatge, i amb alguna copa de cava més que de costum aquests dies. Tot i així, la nostre Pensión Jhan no és el lloc més tranquil de món, ni més còmode! A part les cortines casi transparents deixen entrar tot el sol d'un primer dia d'any que s'ha llevat molt bonic.

De manera que a les 9 ja estem desperts i a punt per anar a esmorzar. Ja que no hem pogut dormir més, almenys arribarem a temps a menjar alguna cosa!

El plan d'avui és agafar-nos-ho amb calma per visitar una mica la part austríaca propera a Salzburg, la que anomenen dels Llacs de Salzkammergut, i com a primer destí, un dels poblets més bonics i fotografiats d'aquesta part d'Àustria, que queda a la riba del Llac Hallstätter, el petit poble de Hallstatt, que queda a aproximadament una hora i quart de Salzburg.

Ens posem en marxa cap a les 10,30h, i tot i liar-nos una mica per sortir de Salzburg en la direcció correcte, finalment enganxem la 158, direcció Bad Ischl. És una carretereta petitona, i el paissatge que deixa veure és preciós. Passa per diversos llacs, amb els seus poblats alpins a la vora, i les muntanyes nevades de fons, sembla un paissatge de postal! Tot i que en aquesta zona fa més fred que la que hem tingut aquests dies, a aquestes hores del matí el termòmetre ronda els 0ºC.

Al voltant de les 12h del matí arribem a Hallstatt. Tot i ser un poble força turístic la resta de l'any, suposem que per ser 1 de gener, està tot molt quietet, no es veu casi ningú pels carrers a part de algun turista despistat com nosaltres. Aparquem en un pàrquing que està cap a la sortida del poble, i fem una petita passejada pel passeig del costat del llac per arribar al centre. Aquí fa encara més fred, i tot t'he una fina capa de gebre que ho deixa tot emblanquinat.

Tot i el fred, passegem tranquilament pels carrerons, fem fotos, mirem les botiguetes... tot i que amb poca estona ja ho tenim vist, i com que el fred se'ns està posant ja als ossos, és moment de buscar un lloc per dinar. Al ser temporada baixa, i a més ser 1 de gener, hi ha alguns llocs tancats, però trobem un petit restaurant on fan un menú a bon preu, i allà que anem!

I després de dinar, acabem de fer una volteta per Hallstatt, la seva plaça on encara hi un gran arbre de nadal, un pessebre fet de fusta, i els balcons adornats amb branques d'avet i llumetes. És un poble molt bonic just a la vora del llac, avui una mica més mort que de normal suposem, però també s'agraeix un passeig tranquil i sense gent.

Poc abans que es faci fosc, tornem cap al nostre Opel Corsa que ens espera al pàrquing, per posar rumb al nostre hotel d'avui, que es troba al poble de Bad Ischl, per on ja hem passat aquest patí per arribar a Hallstatt, així que ens toca desfer camí.

El nostre hotelet d'avui és una petita casa familiar, convertida en hotel rural, que es deia Landhaus Fay. Això sí, és bastant difícil de trobar la casa. Tot i que els propietaris ens van enviar una explicació detallada de com arribar-hi, queda en una urbanització una mica més apartada i enfilada a la muntanya, a uns quilòmetres del centre de Bad Ischl. Vam donar voltes i més voltes (això de no tenir GPS és el que té!), però finalment, quan ja començava a fosquejar, la vam trobar. La caseta és la típica austríaca d'aquesta zona, i la decoració de l'interior i l'habitació és preciosa. La seva propietària, una dona joveneta, ens explica tot molt bé, i li demanem recomenacions per anara a sopar i per visitar demà. Molt recomenable aquest hotel, llàstima que només hi estarem una nit, però és una molt bona opció per venir una setmaneta amb més bon temps, i recórrer amb calma la zona. Ens ho apuntem per futures ocasions!

Avui ens venia de gust provar algun plat típic austríac, ja que demà ja abandonem aquesta regió per tornar cap a Alemanya. La propietària ens ha recomanat un restaurant que queda al centre de Bad Ischl, en el carrer Wirerstrabe (tot i que no recordo el nom del restaurant), on diu que es menja molt bé, i tenia raó!

És un restaurant típic austríac, amb la decoració típica de taverna de cervesa, i fins i tot els cambrers van vestits amb el vestit típic de la regió. El que ens sorpren és que molts dels clients també van amb els vestits típics, no sabem si per ser 1 de gener i ser festa, o és costum que vesteixin sempre així.

A part de d'una bona cervesa, demanem una amanida per partir, i l'especialitat de la zona, el Goulash, que tot i ser d'origen hungarès, aquí se'l fan seu. És com un estofat de porc, amb una salsa força espessa, i acompanyat per una espècie de pasta anomenada spaetzle, que és semblant als nyoquis. Estava tot molt bo!!!

I amb la panxa plena, tornem a la nostre habitació de la cabanyeta austríaca, i a dormir que demà tornem a fer ruta. Ha estat un dia 1 de gener molt diferent dels que havíem viscut fins ara, però ens ho hem passat molt bé!