dilluns, 30 de desembre del 2013

Dia 2: Dinkesbuhl i Augsburg

Ens llevem a Dinkesbuhl més trad del que teniem previst, per variar, però és que dins d'aquests edredons, i amb la fred que fa a fora s'hi està tan bé!! Esmorzar de l'hotel molt correcte per agafar energies, i cap a recollir maletes per posar-nos en camí.

Avui l'únic objectiu que tenim és arribar a dormir a l'hotel que tenim prop de Füssen, en el poble de Schwangau, on es troba el Castell del "Rei Boig", o el seu nom real Castell de Neuschwanstein, que és el castell en el que es va inspirar Disney com a símbol de la seva marca.

Després de deixar l'hotel, aprofitem per fer una passejada per Dinkesbuhl, que realment és molt bonic. Només el vam veure de passada amb el cotxe ahir la nit abans, i amb les llumetes de nadal ja prometia, però de dia és encara més maco. Però com a pega, és diumenge, i estan totes les botigues tancades, i no corre ningú pel carrer, així que ens dediquem a fer una passejada pels carrerons, i després sortim fora la muralla, on hi ha un caminet que voreja el casc antic i la muralla des de fora.

A mig matí, posem direcció a Augsburg, un petita cituat, bastant més gran que els pobles que hem visitat aquests dies, però que també forma part de la Ruta Romàntica, i que les guies el deixen bastant bé. Tardem més de una hora a arribar, i en entrar a la ciutat, ja veiem que no serà com el que hem vist fins ara. Ens costa orientar-nos sense mapa ni GPS, així que anem seguint els cartells que indiquen centre d ela ciutat, i al primer pàrquing que trobem allà que ens hi fiquem.

Segurament el problema altre cop és haver ensopegat un diumenge, perquè la primera impressió no és gaire bona. Tot està tancat, i no hi ha ningú pels carrers. A més es perd aquell encant dels petits pobles amb les seves cases de colors bavareses, i els teuladets vermells. Això és una ciutat, plena de botigues, publicitat per totes bandes, restaurants... Però per mala sort, casi tots els restaurants estan tancats... Amb la mosca al nas ja i una gana que ens aixeca, trobem una cadena de restaurants que fan pizzes i pasta, i cap dins! I per un preu molt raonable, menjem molt bé una amanida, i un plat de pasat cada un.

Després de dinar donem un tomb pel carrer principal, que ara sembla més ple de gent, però amb les botigues tancades igualment, i sense massa res a fer. Ens arribem a una església que hi ha al final de carrer principal. De dins és molt bonica, tota decorada de nadal, amb arbres plens de llum per tots els racons! Així sí que fa goig entrar-hi!

I després d'aixó, ja ens dirigim cap a buscar el cotxe, per anar cap a Schwangau, al nostre hotel. Augsburg no ens ha agradat gaire, i si tornéssim, segur que dedicariem el temps a visitar algun altre poblet més petitó.

Una hora i mitja després, arribem a Schwangau, i després de donar no se quantes voltes pels 3 carrers que té el poble, ja que no tenim GPS i no trobem l'hotel, finalment el localitzem al final d'un carreró. El nostre hotel d'avui és el Hanselewirt, una típica casa bavaresa, de fusta, amb els porticons de fusta i floretes a les finestres. L'hotel està molt bé, i després de la dutxa de rigor, baixem a sopar al restaurant de l'hotel, i l'encertem de ple. El lloc és molt maco, tot de fusta, decorat de nadal i amb espelmetes a cada taula, i el mej¡njar, tot i que van tardar molt a servir-lo, molt bo!!

I amb això, i la perspectiva de poder visitar demà un dels castells més famosos i més visitats, ens n'anem a dormir, que demà tenim visita estrella!

1. Hola guapissims!!! Nosaltres apunt per anar a sopar i celebrar el canvi d'any. Espero que el vostre sigui molt xulo també, demà ja ens en fareu cinc centims. Que vagi molt bé la nit i desitjar-vos que aquest 2014, sigui per vosaltres un any fantàstic. Us estimem molt. Petons.