dissabte, 28 de desembre del 2013

Dia 1: Rothenburg, el poble de Pinotxo

Avui sí, avui comença realment el nostre viatge per Baviera i l'Alta Àustria. El plan per avui és abandonar Munich, per dirigir-nos a la que anomenen "Ruta Romàntica" de Baviera, que enllaça diversos poblets de conta de fades que van des de Wurthburg, fins a Füssen, travessant Baviera de Nord a Sud.

Hem posat el despertador a les 7,45 a.m., ja que volíem aprofitar al màxim el dia, però no ens hem aconseguit llevar fins les 8,30, que tampoc estar mal per estar de vacances. Esmorzem a l'hotel mateix, tipus buffet lliure, però res per tirar cohets, aquests alemanys només conèixen els frankfurts, salsitxes i "chope"...

I cap a les 10 del matí, després d'haver recollit maletes i fet el check out, ens posem en marxa. El destí d'avui és la bonica població de Rothenburg ob der Tauber, un dels més visitats d'Alemanya, i el poble on diuen que es va inspirar el conte de Pinotxo.

Tenim per davant 2 hores i mitja de viatge, però no es fan gens pesades, una gran part es poden fer per autopista (que auñi no es paga i és un luxe!). Com que no tenim GPS, ahir vam buscar la ruta des de Munich a Rothenburg per la guia Michelin amb l'ordinador, i vam fer fotos amb el mobil de la pantalla, per tal de poder arribar. Un sistema molt rudimentari, però que ha funcionat, hem arribat molt bé!

Al arribar a Rothenburg hi ha 5 aparcaments fora la muralla, amb molt bon accés al centre, i que per 5€ pots tenir-hi el cotxe tot el dia. Per tan aparquem el nostre Corsa, i cap dins! El primer que fem és pujar dalt de la muralla per unes escaletes que trobem. Se'n pot fer un bon tros a peu, i té molt bones vistes del poble, la seva església i els teuladets de les típiques cases babareses. A més, comença a plovisquejar, i la muralla té un teuladet de fusta que ens va bé per no mullar-nos.

Quan acabem la volta a la muralla són casi la 1 del migdia, així que és hora de buscar un lloc per menjar, que aquí van molt aviat, i com ens encantem ens quedem sense dinar. Després de mirar diversos llocs pel centre a preus una mica cars, trobem un petit restaurant en un carreronet, que ens fa bona pinta a preus assequibles. Això sí, els alemanys són molt seus, i totes les cartes que hi ha fora els restaurants són en alemany, que no hi ha qui les entengui! Dinem molt bé, un plat combinat per cada un, bo i barat, què més es pot demanar!

A la tarda ens dediquem a passejar pels carrerons adornats, amb les llumetes de nadal i els arbres, i entrem a un munt de botiguetes d'articles de nadal, que no sé si hi són tot l'any, o la resta de mesos que venen? Finalment quan ja es fa fosc, trobem la botigueta que estàvem buscant, una botiga dedicada exclusivament a articles de decoració de nadal durant tot l'any. És enorme, molt ben decorada, i ambientada com si fos un poble nevat, amb les seves casetes amb els teulats plens de neu, i un enorme arbre de nadal al centre. A nosaltres ens encanta el nadal, i estar allà dins era com estar en un típic conte de nadal, només faltava que caigués neu del sostre! Una de les botigues més maques on he estat mai! (No es podien fer fotos, però n'hem fet alguna d'amagat! Era massa maco per no fotografiar-ho!)

Sortint de la botiguenta de nadal, on ens hi hem passat una bona estona, en Jordi té gana per berenar, i què es pot berenar a Alemanya?¿ un frankfurt evidentment! Parem una estona en unes paradetes de menjar que hi ha al carrer, i fem un mos abans de marxar d'aquest poblet tan bonic.

Cap a les 6 de la tarda tornem al cotxe per posar rumb al nostre hotel d'avui, al poble de Dinkelsbuhl, que també pertany a la Ruta Romàntica. Tot i no tenir GPS, hem comprat un mapa de carreteres que ens ajudarà a orientar-nos. Tardem una mitja horeta a arribar al poble, ara el problema serà trobar l'hotel... però tenim sort, es troba casi a la plaça de l'església, per tant casi ens hi topem de morros.

Ara ja instal·lats, una dutxa per treure'ns el fred i el cansament, i hem baixat a sopar al mateix restaurant de l'hotel, un gran encert, ja que hem sopat molt bé, i el millor... no hem hagut de tornar a sortir al carrer amb aquest fred!

Ara ja anem a dormir, tot i que només són les 10, ja que demà volem aprofitar al màxim, que aquí a les 5 ja és negre nit!

Bona nit! Fins demà!

1. Hola macos, quina enveja!!!! Que bonic es veu tot, sembla un conte de fades. Aixó pinta molt bé.
    T'has de sentir com en un somni, amb el que t'agraden les coses de Nadal.
    Que ho passeu molt bé, i no us perdeu sense GPS, a veure si no trobeu el camí de tornada,jeje!!