dijous, 5 de setembre del 2013

KENYA: La Ruta

Compta enrera, ja només queda una setmana per marxar cap a Kenya!!!

Quan la idea de fer un safari ens va passar pel cap les primeres vegades, vam barrejar moltíssimes possibilitats. Vam donar moltíssimes voltes a la ruta, vam buscar els parcs naturals que volíem veure, i demanar pressupostos a moltes agències que ens poguéssin donar un itinerari personalitzat, privat, amb les visites que ens interessaven, i a un preu assequible; casi missió impossible!

Al principi fins i tot ens vam plantejar fer un itinerari combinat entre Kenya, Tanzània i acabar amb uns dies a la illa de Zanzíbar. Aquest itinerari, tot i que actualment és dels més populars, només ens permetia veure una pinzellada de cada país, 4 dies Kenya, 4 dies Tanzània, i 4 Zanzíbar. Veure un país en 4 dies és impossible, i t'obliga a perdre't moltíssimes coses interessants. Tot això, sumat a que l'època que volem viatjar, Setembre, un dels espectacles més increïbles d'Àfrica: la Gran Migració, es troba al Masai Mara a Kenya, i no al Serengeti a Tanzània, fa que la millor opció fos dedicar-nos exclusivament a visitar un sol país: KENYA.

Els preus varien moltíssim d'una agència a l'altre, però molt és molt! per una ruta similar, algunes agències poden arribar a doblar preu. Ens han arribat a demanar fins a 6.000$ per cap!!! Per tant, és molt i molt important demanar diversos pressupostos, comparar condicions, allotjaments i visites, per trobar un itinerari que se'ns adapti, i a poder ser que no ens deixi vivint a sota un pont!

Finalment, i per casualitat, vam descobrir que una noia del poble d'en Jordi, estava vivint a Kenya i regentant un Camp a Masai Mara, així que ens hi vam tirar de cap a demanar-li informació i preus. L'allotjament que regenten és el Enkewa Mara Camp, situat en un paratge allunyat d'altres allotjaments, i totalment salvatge, on poder viure l'experiència del Masaai Mara d'una forma autèntica, sense aglomeracions d'altres tours, i on poder conèixer de primera mà la tribu masai, i els projectes solidaris que ells duen a terme. Aquest Camp també organitza rutes per tota Kenya i Tanzània, totalment a mida.

La Marta i en José van atendre molt amablament les nostres indicacions, i finalment vam planificar una ruta que s'adaptava al que volíem veure, amb els dies de què disposàvem, amb uns allotjaments increïbles, i podent passar 4 dies al seu Camp, en ple cor del Masai Mara. Estem encantats amb el tracte que hem rebut, i la ruta que finalment n'ha sortit!

Després d'intercanviar molts mails, anar canviant la ruta, afegint i treien coses en funció del que ens interessava veure, modificant els hotels, ajustant pressupost... finalment vam arribar a la que serà LA NOSTRE RUTA PER KENYA!

Des de casa estant, i sobre paper abans d'emprendre el viatge, aquesta serà la nostre ruta:

Dia 1: Barcelona - Naiobi. Escala a Istambul, i arribada a Nairobi a les 2:25a.m.
       Dia 2 i 3: Reserva Nacional de SAMBURU.
       Dia 4: Llac NAKURU.
       Dia 5: Llac NAIVASHA i Parc Nacional de HELL'S GATE.
       Dia 6, 7, 8 i 9: Reserva Nacional de MAASAI MARA.
       Dia 10, 11, 12 i 13: Platges de DIANI.
       Dia 14: Tornada a Nairobi per agafar el vol cap a Barcelona.
     Dia 15: Vol direcció Barcelona. Escala de 12 hores a Istambul on aprofitarem per fer una visita ràpida.

Finalment arribada a casa!

A veure si realment aconseguim complir aquesta ruta, i què ens trobem pel camí!

1. Bon viatge!!! Quina enveja, digueu als lleons i girafes que aviat hi aniré!!

1. Montse!!! Estigues tranquil·la que ja els hi direm de part teva que aviat els hi fareu una visita!! Ja us explicarem a la tornada! Petons!!!