dilluns, 24 de setembre del 2012

Indonesia: Conclusions

No fa ni tres setmanes que hem tornat d'aquest viatge, i ja sembla molt llunyà...

Indonesia fins fa poc no estava en els nostres plans de viatges somiats, a més, per ser sincers, realment no sabíem ni què s'hi podia veure, i potser ni tan sols situar-lo correctament en un mapa. Haguéssim encertat cap al sud-est asiàtic, però poca cosa més.

Fins que un dia, no se com ni perquè, vaig anar a petar en un blog d'algú que hi havia estat, i vaig veure fotos al·lucinants. Vaig descobrir que Bali era una petita illa de l'immens arxipèlag d'Indonesia, cosa que tampoc sabia... tota la vida he sentit parlar de Bali, però mai m'havia parat a pensar on es situava exactament, ni a quin país pertanyia.

Després d'aquests descobriments, poc a poc, ens va anar picant la curiositat per descobrir què més amagava aquest enorme país, i mica en mica tot un món de coses fascinants es va obrir davant nostre. Milers d'opcions, illes, paissatges, volcans, naturalesa, cultures antigues... Un país amb tantes possibilitats que no sabíem ni per on començar!

Aquests descobriments, lligats a uns bitllets d'avió que en dates d'agost no eren massa cars, van fer que sense pensar-ho, ens embarquéssim en una aventura que no pensàvem, per terres indonèsies.

L'itinerari no va ser fàcil de decidir, i potser finalment vam quedar-nos amb les visites més típiques, ja que altres llocs eren més dificils d'accedir-hi, i ni el temps ni el pressupost ajudaven. Així doncs, el recorregut final va ser Borneo, Java, Bali i Illes Gili.

Ara ja a la tornada, podem assegurar que no ens vam equivocar gens en el moment d'escollir destí. Ens ha encantat tot el que hem vist, molt diferent al vist fins ara, i coses molt variades entre si. Així doncs, després de tres setmanes voltant Indonesia, podem dir que:

Què ens ha agradat?¿

* El tour per la Seva de Borneo: Sense cap mena de dubte, la millor experiència del viatge!
* Haver pogut donar menjar de la nostre mà a un orangutan! Quina sensació més xula!
* El nostre guia Dewa: El millor guia que hem tingut mai!
* Volcà Kawah Ijen: Simplement sense paraules! Hi ha una bona pujada, però té una bona recompensa!
* La gent: El somriure i l'amabilitat de la gent és algo que ens emportem.
* Ballet Ramayana a Prambanan: Molt curiós i recomanable per veure'l una vegada!
* Els sucs i batuts de fruita naturals! Boníssims!

Ni fu ni fa....

* Volcà Bromo: cal matizar, el volcà és espectacular i val la pena anar-lo a veure, però el desllueixen molt tants i tants i tants turistes, potser el lloc on més gent hem trobat. I la sorra que se't posa a tot arreu!
* Els pareos que t'has de posar als temples: La primera vegada fa gràcia, però després és un pal!
* Les platges de Gili, tot i que vam tenir uns dies de relax fantàstics, abans d'anar-hi s'ha de saber que no són el paradís que la gent pot esperar, estan plenes de pedrotes, i si no vas amb sabates de goma t'hi deixes els peus!
* El menjar, està bé, però res espectacular!

Què no ens ha agradat?¿

* Que tots els plats piquen molt! Pregunteu sempre si pica, si no voleu treure foc per la boca!
* La manera de conduir! Van com bojos, quina por! Millor tancar els ulls i resar a qui sigui!
* El Babi Guling: No ens va agradar gaire. Tot i que si es té la oportunitat, creiem que s'ha de probar!
* Haver de regatejar per tot! Quina pesadilla!
* Les plegaries de les mesquites que posen els altaveus a tot drap a les 4 de la matinada! Quin horror!
* Els preus abusius durant l'Idul Fitri, vale que som guiris i paguem més, però no cal abusar!

Sempre ens quedaran els moments màgics que ens va regalar aquest gran país...