dijous, 23 d’agost del 2012

Dia 10 i 11: Bali

Hola des de Bali!!!

Aquesta es l'illa que recorrerem durant 5 dies:

La nostra visita a Bali l'he organitzat a través d'una agència indonèsia que es diu Ketewel (http://viajeabali.com). Estan especialitzats en guies de parla espanyola, i el seu contacte a Espanya, en Ricardo, ens va atendre genial, i va adaptar l'itinerari al que nosaltres volíem. Recomanem moltíssim aquesta agència, pel tracte perfecte i amable, per la flexibilitat per adaptar-se a cada viatger, i el guia Dewa, una passada!

Aquests han sigut dos dies molt cansats, però ens ho hem passat de conya gràcies al nostre guia Dewa, és super catxondo, sap més coses d'Espanya que nosaltres, es sap tots els refranys, i a sobre ens explica un piló de xistes de Lepe i d'en Jaimito, el tio es un crack!!! Parla un castallà perfecte, tot i que només fa 2 anys que l'està apranent. Amb tot el que ens explica, ja sabem mes coses dels hinduistes que de la nostre pròpia cultura! És el millor guia que hem tingut mai! Una persona que estima molt la seva illa i la seva cultura, i que ens l'ha transmès i ens l'ha fet viure d'una manera molt especial! Quan viatges a un lloc amb una cultura i manera de veure la vida tan diferent a la nostre, és un luxe poder tenir tanta informació de primera mà i entendre totes les coses que veus.

Si voleu un guia privat, de parla espanyola, que s'adapti totalment al recorregut que vosaltres vulgueu, que us expliqui moltíssimes coses, i a sobre riureu moltíssim, no dubteu de contactar amb en Dewa. Nosaltres hi vam contactar a través de l'agència Ketewel, però us deixem la seva adreça particular per si algú hi estigués interessat: dewapoetra@gmail.com És el millor guia que es pot tenir, seguríssim que no us n'arrepentireu!

Farem un breu resum del que hem anat veient cada dia, perque hi ha molta teca!

Dia 10:

Al matí hem quedat amb en Dewa a les 9h. Ens llevem aviadet i el primer que fa en Laro és anar a provar la super piscina de l'hotel, que amb l'agenda tan apretada, aquests dies no hem pogut disfrutar. Mirem des de l'habitació el menú que volem per esmorzar, una trucadeta a recepció, i 20 minuts després ja ho tenim servit a la tauleta de la nostre terrassa. Sucs de fruita naturals, ous remenats i truita, frankfurts i bacon... ens posem les botes!! Comencem el dia amb força!

En Dewa ens recull puntual, i entre xiste i xiste, arribem a la primera parada del dia, el temple de Pura Goa Lawah (Temple de la Cova dels Ratpenats). El temple en sí és molt senzillet, però te la peculiaritat que a dins, en una de les parets de roca, hi ha una cova amb milers de ratpenats, que no paren de xisclar. Davant la cova hi ha un altar on es fan ofrenes i els fidels resen, i que no et permet entrar a la cova, cosa que tampoc volíem... Es un lloc curiós!

Seguim la visita i parem al poble de Kusamba, un poble de pescadors, apartat del turisme, on podem veure les barques de pesca, el lloc on el venen, i després el peix que no han venut el posen a bullir en uns focs de llenya, ja que aquí el peix als supermercats el venen precuinat. És un lloc molt autèntic, on no arriben els turistes, i curiós de veure.

Seguim pel poble de Klungkung, on visitem Kerthe Gosa (Palau de Justicia), on s'allotjava antigament l'alt tribunal reial, amb sostres adornats amb pintures precioses, però del que actualment queda poca cosa, ja que quan els holandesos van colonitzar l'illa, s'ho van carregar tot!

Des d'aquí, anem cap a dinar a un lloc fantàstic, un restaurant de bufet a l'aire lliure, amb vistes als famosos arrossars. El menjar era bo, però és que les vistes no tenien preu! Bé, si que en tenien, perquè evidentment paguem preu de turista per poder disfrutar-les, tot i que no és un preu desorbitat, i val molt la pena!

La penúltima parada de la tarda va ser el temple hinduista mes gran de l'illa, i que ells veneren per sobre de tots, el Temple Besakih (que ells anomenen "Templo Mare"). És un complex enorme de mes de 23 temples, i on es celebren les concentracions religioses de tota la illa. És el mes bonic que hem vist fins ara a Bali, i ens ha agradat molt. Hi passem ben be 1,5 hores.

Ara sí, l'última parada del dia, és al mercat nocturn de Guianyar. És un mercadillo típic indonesi, pensat per gent d'aquí, on casi no veiem cap turista. Allà hi ha paradetes, i molts llocs per menjar. El nostre guia ens demana un assortit de totes les varietats de com cuinen el porc, en brotxeta, botifarra, a tacos, i el Babi Guling, que és una especialitat típica d'aquest poble, que cuinen el porc tot sencer sobre el foc, i després el tallen a trossos amb una destral! Curiós per provar totes les especialitats, però només per provar, no ens va entusiasmar massa! Ara sí, després d'aquesta visita, donem per tancada la jornada i tornem a l'hotel.

Després d'una bona dutxa, ens truquen al telefon de l'habitació, i ens diuen que uns amics ens han vingut a buscar. Són l'Anna i en Ruben, uns catalans amb els que vam coincidir en el vol d'anada, l'hotel de la primera nit, i vam tornar a trobar en el tour de Borneo. Ens fa molta il·lusió que ens hagin vingut a buscar, com que ells no sabien quins dies estarien a Bali, els vam deixar el nom del nostre hotel, i ens han vingut a veure! Anem a sopar i fer una copa, i estem hores xerrant de les experiències de cadascú en aquest bonic país.

I ara si, toca descansar, ha sigut un dia dur!

Dia 11:

Un cop més ens llevem a les 8h. En Laro fa un bany, esmorzar brutal, i a les 9h estem llestos per començar la jornada.

A primera hora del matí anem fins el poble de Batubulan, a veure la dansa del Barong. És una dansa molt típica indonèsia, que explica la lluita entre el bé i el mal, i que és una historia que s'assembla una mica a la llegenda de Sant Jordi i el drac, a l'estil indonesi! Ens fa gràcia, i està prou bé!

Continuem visitant una casa típica indonèsia, d'aquelles que t'ensenyen i després paren la mà quan surts... però ja se sap que això de ser turistes comporta aquestes coses. Esta bé haver vist com viuen i com són les cases, però no deixa de ser una turistada.

Després hem anat a visitar el temple que anomenen de l'Elefant. Es curiós perquè te una cova amb una entrada que representa la cara d'un dimoni, i dins hi ha els altars dels deus per fer les ofrenes.

Seguim amb la visita estrella del dia, el Tirta Empul, temple dels manantials sagrats. EÉs un lloc de culta, on hi ha aigües que surten d'uns manantials subterranis, i els fidels es banyen en dues piscines d'on surten uns fonts. Els fidels es posen dins la piscina, i han de resar davant cada font, i banyar-se sota la seva aigua, per purificar-se. Dels temples que hem vist és dels que mes ens ha agradat, per ser mes diferent... ja que al final tots s'assemblen molt!

Hem dinat amb vistes al volcà Batur, i després ens hem dirigit cap al poble de Penglipuran, o més conegut per ser el poble on van gravar un episodi de Pekin Express. El poble realment es preciós, No havíem vist cap poble fins ara aquí tan cuidat, ordenat, net... És realment molt bonic, a més no hi poden circular cotxes ni motos, i això en aquest país es un gran que!

Per acabar hem anat a veure les vistes d'un dels arrossars mes famosos de Bali, amb unes vistes precioses. La típica foto que tothom imagina de Bali.

I ara ja hem acabat per avui, hem fet una dutxa, estem escrivint al blog, i ara anirem a menjar una pizza!! ueeee després de tants dies menjant Nasi Goreng (arròs típic d'indonèsia) Ja n'estem fins als nassos!! Anem a la pizzeria italiana que es diu Mamma Mia, i està al mateix carrer del nostre hotel.

Selamat malam!

Marta i Jordi des de Bali.

1. Hola guapíssims! Esteu molt afavorits amb aquestes faldilletes, que us deuen fer posar per entrar als temples, feu molt de goig!
    Jordi, el partit Barça 3 Madrid 2, llàstima perquè la diferencia podia haber estant molt mês gran. Ho van fer prou bé, però el Madrid sense fer joc sempre te cops de sort. Allà els acabarem de repassar, jeje! Molts petons, que ja comencem ha estar una mica anyorats.

1. Hola mami!

Doncs si, ens fan posar les faldilletes per entrar als temples, es una especie de pareo que es diu sarong, tal com diuen ells, per tapar la part impura.

Tranquila que en Laro ja s'ho va manegar perque els de l'hotel li posessin una tele al costat de la recepcio, i a les 4h de la matinada se n'ha anat a veure el partit, ell solet alla amb el paio de la recepcio... jejeje, ni aqui ens lluirem del futbol!

Tambe us trobem a faltar! Petons a tots!!!

2. Hola em dic Montse al novembre aniré amb la meva parella a Bali i ens ha,ajudat molt aquestes adresses que doneu perque nosaltres també anem per lliure sis dies i tinc tot un itinerari muntat i amb aquest guia ens portarà als llocs just, ara al veure les vostres fotos em fa més,il.lusió anar-hi,una abraçada i continueu així amb un blog molt xulo i ben explicat,adeuuu!!!

1. Hola Montse! Moltíssimes gràcies pel teu comentari, s'agraeix molt saber que el que escrivim li pot servir a algú que està preparant el seu viatge, nosaltres també ens servim d'altres blogs per a preparar els nostres, així que si la nostre experiència li pot servir a algú, ens n'alegrem molt!

Bali i Indonèsia en general és un país increïble, té tot el que un viatger pot buscar, paissatges de somni, història, monuments i una gent increïble! és un dels destins que més ens ha agradat i que més hem disfrutat! Només de recordar-ho ja ens pica la nostàlgia i les ganes de tornar-hi, van ser uns dies genial!

Si necessiteu alguna cosa no dubtis en escriure'ns per preguntar el que sigui, serà un plaer per nosaltres poder ajudar!

Novament gràcies pel vostre comentari, que tingueu un viatge genial! Ja ens explicareu com us ha anat!