divendres, 27 de juliol del 2012

Estiu 2012 ... Marxem a INDONESIA!

A les persones que ens agrada viatjar, el fet d'escollir el gran viatge de l'any és una decisió molt important, i gens senzilla. Tenim una llista llarguíssima de llocs on ens agradaria perdre'ns i que volem veure i viure una vegada a la vida. Cada lloc té una infinitat de petites coses, sensacions, moments, paissatges, gent,... que sempre els fan especials. Uns indrets són més culturals, altres de sol i platja, naturalesa, paissatges, viatjes en els que no pares en tot el dia, en què fas més quilòmetres que en una marató i arribes al final del dia rebentats, i d'altres viatges de relax i tumbones en una platja idílica.

Hi ha milers de maneres de plantejar un viatge, totes igual de vàlides i interessants, per adaptar-se a totes les maneres da viatjar i totes les preferències i gustos. Nosaltres sóm dels que preferim motxilla a l'esquena i allunyar-nos dels viatges guiats i en grup.

Aquest any teniem ganes d'ampliar més els nostres horitzons, i continuar coneixent móns nous. Des de fan temps, almenys una cosa la teníem clara, la nostre diana es centrava en el continent asiàtic, on cap dels dos hem estat mai. Fa temps que tenim ganes de conèixe'l, noves cultures, paissatges i maneres de viure i entendre el món.

La llista de llocs increïbles d'aquest continent és interminable, i van ser molts els països que van entrar dins el bombo del sorteig per ser el destí d'aquest estiu. Entre els que tenien les posicions més elevades hi havia Cambodja, Vietnam, Tailandia. . . però finalment ens vam decantar per una altre destinació.

Marxem a INDONESIA!!!!!!

Després de molt mirar, buscar informació de cada país candidat, llocs a visitar, rutes, fer un càlcul aproximat del pressupost, mirar bitllets d'avió, i llegir blogs de gent que ja hi havia estat, finalment la destinació escollida va ser: Indonesia!

Els motius que ens van portar a escollir-lo són molt diversos:

- El Clima: Indonesia es troba sobre l'equador, i la millor època per visitar-la és entre maig i setembre, que és la temporada seca, i quan menys possiblitats hi ha de monsons i tormentes. Els altres països que havíem estat mirant, estan situats més al nord, i a la època que nosaltres podem viatjar, agost, allà és temporada de pluges.

- Diversitat: Indonesia és un destí que ofereix de tot i més del que un viatger pot buscar. Té molta naturalesa i paissatges increïbles, té part de selva on realitzar tours d'avantura i veure animals exòtics, té moltíssims volcans, molts d'ells en actiu, cultures antigues i temples mil.lenaris, tradicions ancestrals, platges ídiliques en les més de 17.500 illes que en formen part, un fons marí espectacular, i moltes més coses que segur descobrirem un cop siguem allà.

- Pressupost: És cert que la majoria de tots els països del Sud-Est asiàtic, són països barats. Sempre amb diferències entre els països o zones més turístiques, amb d'altres on encara no hagi arribat la massificació de viatgers, però on es pot viatjar amb un pressupost no molt extens, si no busques grans luxes. Aquesta característica la complien pràcticament tots els països asiàtics (amb algunes diferències, és clar!), per tant un dels factors importants per decidir-nos, era el preu dels bitllets d'avió. Entre els països escollits, els bitllets més barats eren els de Tailandia, sobre uns 650€, i en segon lloc Indonesia, que vam aconseguir per 710€ amb la companyia Emirates, però reservant casi amb 6 mesos d'antel.lació.

Creiem que vam aconseguir un preu molt bo, tenint en compte que marxem a l'altre punta de món, en ple més d'agost! Així que no ens ho vam pensar gaire més, i ja tenim els bitllets!!!

Ja tenim els bitllets!
És un viatge que ens fa molta il.lusió, molt diferent al que hem vist fins ara, que inicialment no estava dins els nostres plans, ni en els primers llocs de la nostre llista, però que a mesura que hem anat mirant cosetes, ens ha entusiasmat cada vegada més i més.

Des que vam comprar els bitllets, no hem fet més que anar perfilant l'itinerari, mirant mapes, llegint la guia, decidint què haurem de deixar per si hi ha una propera vegada, buscant preus d'hotels i fent les primeres reserves, preguntant per algun dels tours en agències locals,... i després de tanta feina (agradable, és clar!), ja podem dir que a tres setmanes per marxar, per fi ja tenim tot lo important lligat! Ja tenim la ruta del tot definida! Altres petites cosetes les haurem d'anar decidint sobre la marxa.

D'aquí a uns dies penjarem l'itinerari previst perquè almenys la família pugui saber on serem cada dia.

Així doncs, amb moltíssimes il.lusions posades, aquesta agost marxem a INDONESIA!

Marta i Jordi, fent preparatius entre mapes.

1. com anem, quin viatge i quina enveja

2. Hola, som Oriol i Elisabet, i aquest agost com vosaltres el passat any, marxem a Indonesia. Anem bastant perduts en el tema de la ruta a escollir ja que hi han quantitat de llocs per visitar. Si fos posible ens agradaria saber que us va agradar mes del vostre viatge per tal de fer una petita seleccio per la nostra estancia de 24 dies. Nosaltres al 2012 vam visitar Thailandia, per tant ens agradaria visitar llocs diferents, es a dir no veure masses temples per exemple, ja que en alla vam veure prous. Molt agraits.

1. Hola Orial i Elisabet! Gràcies per visitar el nostre petit blog i per contactar-nos. Nosaltres per a preparar els nostres viatges també ens servim d'altres blogs, i per tant és un plaer poder ajudar-vos amb llocs on nosaltres ja hem estat.

Primer de tot dir-vos que Indonèsia és un país INCREÏBLE! Com dieu hi ha infinitat de llocs per visitar, i costa decidir quins deixar fora. A nosaltres ens va passar el mateix, vam tenir molts problemes per triar una ruta, però crec que finalment ens va sortir un viatge rodó, i vam poder veure moltíssimes coses en només 18 dies.

Sense cap mena de dubte, el lloc que més ens va agradar van ser les selves de Borneo! Viure tres dies en un klotok i poder veure de tant a prop els orangutans, va ser espectacular! Si podeu, us recomanaria que no us ho perdéssiu! Nosaltres vam estar 3dies, però ens hagués agradat poder quedar-nos algun dia més!

Potser la part més fluixa van ser els temples de Borobudur i Prambanan. Són molt bonics, però n'hem vist de molt millors, i si dieu que l'any passat ja us en vau fer un fart, potser podríeu saltar-vos aquesta visita. A més Yogyakarta no val la pena, és lleig. Des de Borneo nosaltres vam volar a Semarang per fer els temples, però podeu volar directament a Surabaya, i des d'allà fer la ruta dels volcans.

El tema dels volcans a nosaltres ens van agradar moltíssim. El Bromo és molt bonic, tot i que hi ha moltíssima gent que agobia una mica, i acabes de pols fins al monyo, però creiem que val la pena. El Kawah Ijen és simplement espectacular, aquest si que val la pena, i jo us recomanaria que el visitéssiu. Hi ha una pujadeta de 1 hora caminant, però es pot fer bé anant xino-xano, a més pràcticament no hi ha ningú, no entra dins les visites da la majoria de tours, i això li ona molt valor afegit! Això sí, per fer aquestes visites s'han de fer forces hores de cotxe, per camins de cabres, i tots els hotels de la zona deixen força que desitjar, però continuem pensant que val la pena.

A Bali nosaltres i vam estar només 5 dies, i se'ns van fer molt curts! Tot i que Bali no té res a veure amb l'illa paradisíaca que la gent espera trobar. Vam tenir un guia increïble que es deia Dewa, i que ens va anar molt bé per entendre molt millor tot allò que vèiem, ens va explicar la religió hinduista, la seva forma de viure i entendre la vida... va ser molt interessant en aquest sentit, però també creiem que val la pena recórrer l'illa alguns dies per lliure, amb una moto (tot i que el tràfic és horrible), visitar amb tranquil·litat les platges del sud, etc... Pel que fa als temples, tots acaben sent iguals! Els que no us hauríeu de perdre són: temple Besakih (el més gran), Tanah Lot (temple del mar), Ulu Watu (veure la dansa kekak amb la posta de sol), i Ulun Danu (temple del llac). Aquests són els més importants i bonics, a partir d'aquí n'hi ha tants com vulgueu, ja va a gust del consumidor.

Pel que fa a la illa Gili, va ser un bon final de viatge. A l'illa no hi ha res a fer a part de panxing, snorkel, menjar i passejar, però després del tute de viatge, aquest planning s'agraeix!

També vam estar valorant la possibilitat de visitar Flores i els dragons de Komodo, però ho vam descartar per falta de temps, i perquè aquells bitxos tampoc ens entusiasmaven gaire, però també és una opció. I després també teniu la possibilitat de visitar Tana Toraja, que diuen que també és espectacular. A nosaltres ens hagués agradat molt poder-la visitar, però ho vam haver de deixar per poder fer Borneo, però vosaltres si disposeu de més dies, i no voleu fer la visita als temples, també és una bona opció a valorar.

I bé, això és una mica el que us podem explicar i recomanar de la nostre experiència per Indonèsia, però són opinions totalment personals. Esperem que us hagin servit d'ajuda, i si teniu qualsevol altre dubte o pregunta, no dubteu a escriure'ns i preguntar-nos!

Esperem que us vagi molt bé el viatge, i que disfruteu molt d'aquest increïble país! Fins aviat!