diumenge, 15 de juliol del 2012

Dies 10 i 11: Illa de Korcula

Ens llevem aviadet al matí, a la nostre parcel.la particular prop del mar, a l'illa de Korcula. Avui dia lliure per recórrer la illa al nostre ritme.

Al matí ens ve de gust una mica de platjeta, ja que fa un dia preciós, i molta calor! No sabem quines són les millors platges, així que simplement agafem el cotxe, carretera, i pararem a la que ens sembli més maca. Passant per la carretera veiem un cartell que indica "Pupnat Beach", i la caleta que es veu a baix és molt maca, petitona i d'aigua clara, així que i decidim provar sort.

La carretereta és molt estreta, tenim sort que no ens trobem cap cotxe de cares, perquè no se pas si passaríem. Quan la carretera ja s'acaba, aparquem sobre un marge, com podem. Per sort no hi ha massa cotxes, ja que aquesta platja queda molt apartada, i continuem un torsset més a peu per un caminet de terra que passa entre arbustos i va descendint fins la platja.

Un cop arribem, no hi ha gaire gent, tot i que tampoc hi podria cabre, ja que la platja és molt petita. I com no, amb uns pedrots enormes!! L'aigua és claríssima, i molt fresqueta! I així, entre remullada, ulleres, tub i aletes, crema de sol i pedrotes, passem el matí molt a gust. Ens ha agradat molt aquesta platja, molt tranquila, amb poca gent, un paissatge preciós i una aigua claríssima!

Al migdia ens despedim de la "Pupnat Beach" i tornem cap al càmping per dinar i fer una mica de migdiada. A la tarda volem visitar el petit poble fortificat de Korcula, capital de la illa del mateix nom. Des del càmping, agafem el caminet que dona accés al mar i al petit port, i anem vorejant l'illa, durant uns 20 minutets, per un caminet que ens condueix fins a Korcula.

Korcula es un d'aquells poblets que enamoren, no perquè tinguin res en concret, però cada carreró, caseta, esglesia, tenen algo especial. Ens encanta, s'hi respira tranquil.litat, màgia... Passem la tarda pels seus carrerons, el passeig que dona la volta a la muralla, sense rumb... Passem per la que es diu que va ser la casa on va nèixer Marco Polo, tot i que no es sap del cert ni que hagués nascut en aquesta illa.

Després d'una bona passejada, que amb lo petit que és el poblet casi ens ha donat temps de passar per tots els seus carrers, ja està a punt de caure el sol. Baixem al passeig per veure la posta de sol sobre l'Adriàtic, amb l'illa de Hvar de fons. És una d'aquelles postes de sol precioses, en que la tonalitat de colors va canviant de blau a taronja, en un cel completament serè.

Un cop el sol ha caigut, toca buscar restaurant. En el passeig en trobem molts, però estan tots bastant plens, de guiris del nord que sopen molt més aviat. Voltem i voltem, mirant cartes i preus, fins que en trobem un que fa molt bona pinta, te un pati interior dins la muralla, sense vistes al mar, però amb unes tauletes amb espelmetes, molt xules. Els preus no són barats, però si vigilem una mica, pot ser un preu normalet. Així que cap dins! I no ens n'arrepentim gens, vam sopar de maravella, unes gambetes, peixet a la planxa, i un bon vi! El lloc és molt recomenable, es dius Kanavelic (direcció: Svete Barbara, 12). Fins i tot, en una taula propera, vam presenciar una declaració d'amor, amb anell i tot!

Després d'un bon sopar, una volteta per la ciutat per veure l'ambient de nit, i les seves muralles il.luminades, el port i el passeig, i tornem cap al càmping pel camí que voreja el mar. Una bona passejada a la llum de la lluna. I ara sí, a dormir a la nostre "caseta" que demà toca més!

Dia 2 a l'illa de Korcula, ens llavem relativament aviat, ja que avui tenim programat algo diferent, que ens fa molta il.lusió. Hem reservat una petita barqueta per passar el dia per l'arxipèleg Skoji, que queda davant l'illa de Korcula. Aquí a Croàcia, no fa falta cap tipus de titulació per a llogar una d'aquestes barquetes, són petitones (4-6 persones), i tenen molt poca potència de motor, però per passar el dia voltant una mica, n'hi ha de sobres!

Nosaltres la lloguem en una agència que es diu Kantun Tours. Vam contactar-hi ja des de casa, abans de viatjar a Croàcia, però allà al port hi ha diverses agències que ofereixen aquest servei, i tenen barquetes per llogar. Fins i tot en el càmping on estàvem, oferien aquesta possibilitat.

Arribem al port i ens donen les quatre nocions bàsiques per poder fer anar el barquet, engegar i parar motor,  més i menys velocitat, esquerra i dreta, on està l'àncora,... i a navegar!!!

Ens allunyem poc a poc del port i de Korcula. A poc a poc més que res perquè la barca no tira més, casi que nadant aniriem més ràpid, però és una sensació agradable, passar per les petites illetes de l'arxipèlag Skoji, parar aquí i allà per fer un bany, i veure aquella aigua tan i tan clara!

Anàvem ben preparats amb una nevereta, entrepans, alguna cervesa i aigua, i una mica de fruita, així que anem fent parades, esmorzem prop d'una de les petites illetes, ara un bany, continuem una mica més, parem en una caleta, dinem, parem el sol, un altre bany... i així passem el dia! Quin estrés!

Cap a mitja tarda, després d'haver aprofitat al màxim el nostre dia de barca, és hora de tornar a port. A més cap a aquella hora la mar es mou cada vegada més, i bufa més i més el vent. Abans de deixar-la però, donem una volteta al poblet de Korcula, per veure'l des del mar, realment és un lloc molt bonic.

Després de deixar la barca al port, no sense tenir alguns problemes per aparcar-la, i xocar contra les parets del moll, ens despedim del que ha estat un dia diferent, i molt bonic. Aprofitem per fer la última passejada per Korcula, ja que demà ja marxem cap al continent altre vegada i ja ens queden molt pocs dies de vacances.

Ha estat un dia molt intens, i de tanta aigua estem molt cansats. Fem el sopar al càmping mateix, tranquil.lament, una copeta de vi, una bona xerrada a la llum de la llanterna, i ens relaxem d'un dia que ens ha agradat molt i ens ha permès fer alguna cosa diferent, i veure l'illa des d'una altre perspectiva.

Finalment cau un dia més a l'illa de Korcula, i anem a dormir més feliços que unes pàscues, però amb les tristesa de saber que ens hem de despedir d'una illa que ens ha agradat molt, i en la que ens hauríem quedat encara uns dies més!

Marta i Jordi, en aquell moment, la nostre última nit a Korcula.