diumenge, 6 de maig del 2012

Dia 1: Fem camí... cap a Croàcia!

Dia 7 d'agost de l'any 2010, comencen les vacances!!!

És dissabte, 5h del matí sona el despertador, i per fi ha arribat el dia! Després de mesos mirant revistes, buscant per internet i fent preparatius, avui marxem cap a Croàcia! Sense tenir ni un dia per mentalitzar-nos que marxem de vacances, ja estem en camí. Ahir divendres va ser un dia dur. Després de treballar, a la tarda ens va tocar fer tots els preparatius, però aquesta vegada no era tan fàcil com fer una maleta. Aquesta vegada marxàvem amb la tenda, i això volia dir agafar tots els "trastos" per poder sobreviure 2 setmanes. Així doncs, carreguem el cotxe amb el matalàs inflable, taula i dues cadiretes, fogonet, plats, gots, paella, olla, estris de cuina i neteja variats. . . i evidentment la tenda! I a això i sumem les maletes, banyador, tovallola, i el quit de tub i ulleres per fer snorkel. . . només ens falta el GPS, element molt important en aquest cas, i ja ho tenim tot, ara si, ja ens podem posar en ruta!

Croàcia, gran desconeguda per a nosaltres i molta altre gent, va resultar una grata sorpresa des que vam començar a informar-nos-en. Aquest any buscàvem un destí proper, potser per fer amb cotxe i tenda. França i Itàlia ja ho teniem molt conegut (tot i que sempre queden llocs per veure o tornar a disfrutar), així que vam ampliar mires, i de sobte, sobre el mapa, va aparèixer a un costadet de l'Adriàtic, Croàcia. Fins llavors no haguéssim ni sabut situar-lo amb exactitud sobre un mapa, i ara estavem enfilant camí cap a les seves terres.Ja no hi havia volta endarrera, Cròacia en espera!

Sortim de Cassà de la Selva a les 5:50h del matí, cap a buscar l'autopista. És moment de connectar el GPS, que en el nostre cas es diu Jordi i parla un català molt correcte que és d'agraïr, i posem la nostre primera destinació; Venècia! Quin mal quan a la pantalleta surt que ens queden casi 11:30h!! Serà qüestió d'agafar-s'ho amb paciència!

Així doncs, rumb cap a França i posteriorment travessant Itàlia. Aquesta va ser la nostre ruta del primer dia:

Parem a dinar a l'altura de Nice, en una àrea de servei, plena de turistes i camioners. Ho portavem tot preparat, fins i tot uns "tuppers" amb amanida de pasta que ens vam menjar asseguts a la gespa de l'àrea de servei, que se'ns van posar de luxe! I així poder refer les forces per continuar unes hores més!

Arribàvem a Venècia prop de les 7,30h de la tarda. Teniem mirats diversos càmping a la zona, ja que al ser agost, temporada alta, i Venècia, era molt possible trobar-los bastant plens. La nostre primera opció era el Càmping Serenissima, i vam estar de sort, ja que tenien places lliures, i vam encertar de ple amb el lloc i les instal·lacions!

Plantem la tenda en un lloc molt xulu, amb arbrets i herbeta, una mica més arresarat de la multitud de tendes. Un cop tot està preparat, ens maraixem una bona dutxa "calenta" per treure'ns la "pols del camí", que després de tantes hores de cotxe es posa molt bé!

Per acabar ja la jornada, ens preparem un bon sopar amb el nostre fogonet, però amb tantes coses com teniem per fer, se'ns ha fet tard i ens toca preparar-lo a la llum de la llenterna! Molt romàntic per sopar, però molt incòmode per cuinar! Finalment, un bon sopar davant la nostre tenda, un vinet, i sota les estrelles, un bon final de jornada i inici de viatge!

Cap a les 11h ja sóm dins el sac. Sentim els grills, algun cotxe, i uns "espanyolitos" que tenim a prop que només fan que remugar. Estem fosos després d'un dia tan llarg, així que apaguem la llenterna, i bona nit!

Un primer dia molt llarg, tot i que amb l'emoció de saber que estàvem de vacances i pensar en allò que ens quedava per endavant, el trajecte no es va fer tant pesat com pensàvem. Per això i per la caixa de CD's que havíem recopilat per fer més passables les nombroses hores de cotxe que ens esperaven aquestes 2 setmanes.

I demà, Venècia!

Marta i Jordi, en aquell moment dins la tenda, prop de Venècia.