dimecres, 2 de maig del 2012

CROÀCIA: La ruta

L'estiu de l'any 2010, entre moltes opcions senyalades sobre el mapa, vam apostar per un viatge tranquil, per assaborir lentament un país del que teníem poques nocions, del que havíem sentit parlar poc, o gens, de la majoria dels llocs tan fantàstics que oferia per veure, però que pel que anàvem llegint i buscant, no deixava indiferent a ningú que el visitava. Així doncs, després de mirar i remirar, vam decidir que aquell any, les nostres vacances les passaríem descobrint CROÀCIA.

Croàcia fins fa poc era un país encara poc conegut turísticament. La guerra tant recent que va patir, encara està molt present en alguns indrets del país, tot i que en d'altres, per sort o desgràcia, el turisme n'ha borrat ràpidament els rastres. Sovint, molta gent, quan els parles de Croàcia, els ve a la ment un país decadent, en pos-guerra, un país perillós, sense massa atractius, ja que pot donar a pensar. erròniament, que tot ha quedat molt tocat per la guerra. Res a veure amb la realitat. Si bé és cert que encara s'hi troben mostres del que allà va passar-hi; cases ensorrades, parets farcides de forats de metralla, camps amb cartells per perill de mines. . . Croàcia és un país preciós, amb moltes coses per oferir a tot aquell que el visiti i li vulgui dedicar uns dies, i que ens va sorprendre moltíssim!

És un país farcit de petits poblets plens d'encant, una costa maravellosa, i aigües tan clares com no havíem vist mai. Si bé el turisme ja ha fet de les seves, i ha fet molt mal a determinades ciutats o pobles que han perdut la seva autenticitat per convertir-se en guirilàndia, la gran majoria del país encara conserva aquella màgia de ser un lloc autèntic. Vam quedar simplement enamorats de la seva costa! Les seves aigües cristal·lines et convidaven a banyar-te a cada moment, i sempre hi havia un lloc on parar el cotxe i fer una capbussada, qualsevol lloc era adient i preciós!

Quan ens vam platejar aquest viatge, vam barrejar moltes possibilitats de quina era la millor manera de fer-ho, amb tours organitzats (dels que no sóm gaire partidaris), avió, vaixell, cotxe. . . I va ser aquesta última la que vam acaber escollint. Vam marxar amb cotxe des d'aquí, i vam creure que una manera de viure-ho al nostre ritme, sense presses i gaudint da cada raconet, era fer la ruta amb tenda de campanya i fogonet per fer-nos el menjar, per poder anar absolutament on volguéssim i no dependre d'horaris d'hotels i restaurants. Ara un cop finalitzat el viatge, creiem que va ser un gran encert aquesta manera de veure Croàcia, ens va permetre fer la nostre, variar l'itinerari segons ens venia de gust, i perquè no dir-ho, també estalviar! A més, sent sincers, ens encanta el càmping, té un encant especial, i hem de dir que ens ho vam passra genial!

El nostre viatge va durar 2 setmanes, del 7 al 22 d'agost de 2010, i aquesta va ser la nostre ruta per Croàcia:

Dia 1: Viatge des de Cassà de la Selva a Venècia
          Dia 2: Venècia
          Dia 3: Coves de Postojna (Eslovènia) - Ruta fins Plitvice
          Dia 4: Llacs de Plitvice - Primosten
          Dia 5: Trogir - Sibenik
          Dia 6: Mostar
          Dia 7: Dubrovnik
          Dia 8: Illa Mljet
          Dia 9: Peninsula de Peljesac
          Dia 10-11: Illa de Korcula
          Dia 12: Ferry fins Split - Split
          Dia 13: Zadar - Dormir a Rijeka
          Dia 14: Ruta Rijeka - Gènova
          Dia 15: Ruta Gènova - Cassà de la Selva

Tot i que vam passar-hi dues setmanes, no vam poder vaure tot el que ens hauria agradat. És un país fantàstic per viure'l amb calma. Nosaltres ens vam centrar més en la costa de Dalmàcia, preciosa, i vam haver de deixar altres zones per una propera vegada, com la península d'Istria, Slavonia, o la part més interior. Una llàstima, però tenim en ment tornar-hi més endavant, per poder gaudir de tot allò que no vam tenir temps de veure en aquesta ocasió!

Simplement, i ja per acabar amb aquesta introducció de la nostre ruta, dir que és un dels millors viatges que hem fet, que ens va sorprendre molt gratament cada lloc que vam veure, les seves platges, la seva aigua tan transparent. . . També la seva gent, que en ocasions tenen fama de ser una mica tancats, suposem que pel que els ha tocat viure, però que amb nosaltres es van portar fantàsticament. El menjar, també un punt molt important en tot viatge, i que era boníssim, sobretot el peixet i marisc, nyam nyam! Però sobretot aquest viatge ens va deixar la sensació d'aquells viatges que has assaborit lentament. Hi ha molts viatges en que veus coses increïbles, però acabes rebentat d'anar cada dia amb un ritme frenètic. En aquest cas va ser totalment al contrari, un viatge tranquil, amb paissatges i poblets increïbles, per assaborir lentament. Aquesta és la sensació que ens va quedar i que ens acompanya quan ara ho recordem.

Aquesta vegada escriurem el blog després de dos anys d'haver fet el viatge, no serà un relat en temps real com les altres vegades, però en aquell moment encara no existia el nostre petit blog, així que haurem de fer exercicis de memòria, i treure la pols de la llibreta on vam anar escrivint durant el viatge. . .

Marta i Jordi, intentant reviure aquell viatge a Croàcia de fa 2 anys. . . quin gran viatge!