divendres, 19 d’agost del 2011

Dia 4: Nazca

Avui estem baldats, ha sigut un dia llarguíssim. Estem a Nazca, sense hotel perquè avui només estem de pas per aquí. Son les 6:27 de la tarda, aquí ja és fosc, i el nostre bus cap a Arequipa no surt fins les 10 del vespre, així que per fer temps, us deixarem una parrafada de les nostres... a vosaltres us fem perdre el temps, i nosaltres matem el nostre!

El dia ha començat a les 7 del matí. Ahir vam retirar a les 9:30, després d'haver sopat tots dos per 2,50 €, aquests preus són brutals! El nostre bus cap a Nazca sortia a les 8:45 des de Ica, i el taxi ens esperava a l'hotel a les 8 per portar-nos al "terrapuerto", m'encanta aquest nom! Hem fet 2 hores i mitja de bus, i hem tingut temps de veure 2 pelis, i fer un copde cap.

Al terrapuerto de Nazca ens esperava en Luís, el guia que vam contractar ahir des de Huacachina, i que ens farà un tour de tot el dia. Nosaltres pensavem que era un tour privat, peròtambé s'han afegit una polaca molt rara que anava amb un gorrod'exploradora i untada de crema fins les celles, i una brasilenya que cada cop que pujavem al cotxe s'adormia en 3 segons, i li queia el cap fins que s'ha donat un coscorrón contra la porta. Apa, un cop la familia al complet, ens hem dirigit cap a cementiri de Chauchilla, la primera visita del dia.

El Cementiri de Chauchilla, es troba situat al mig del desert, i s'hitroben vàries tumbes de la cultura Nazca. Es veu que antigament n'hi havia mes de 1.000, però els saquejadors van fer molt be la seva feina, i actualment només se n'han trobat intactes unes 10. El desert dels voltants està plè de restes òsseas, que els saquejadors tiraven un cop havien robat les peces de valor.

La cultura Nazca, com tantes altres, momificava els morts, i en aquest cas els enterrava en posició fetal, amb totes les seves pertinences, i en tumbes agrupades per famílies. Segons ens ha explicat el guia, es podia saber la classe social de la persona enterrada, segons la llargada del cabell, les classes pobres el tenien pels hombros, i els rics o sacerdots, podia arribar a tenir una llargada de 2,5 metres! No tenien Llongueres en aquell temps! La veritat és que impresiona veure les mòmies allà davant, però ha estat molt interessant!

Despres ha arribat el moment enganya turistes, ens han portat a veure com es fa el procés de la ceràmica i l'or. S'ha de dir era interessant, tot i que la explicació sempre era curta i s'acabava amb un recorregut a la botiga perquè caiguessim en el parany de comprar qualsevol cosa.

Tot seguit hem fet una parada molt ràpida per veure els aqueductes de Cantalloc, un sistema hidràulic dels antics nazques per tal de poder tenir aigua tot l'any i que encara s'utilitzen en l'actualitat. Potser aquesta ha estat la visita més curta del dia.
Després dels aqueductes, el nostre estimat guia, després de convence'l que ens deixés menjar alguna cosa, s'ha pres la llibertat de deixar-nos menjar unes patates chips que hem comprat al carrito del carrer.

Finalment afrontàvem la última part de la visita, la més esperada i famosa, que són les lineas de Nazca. Aquestes línies van ser descobertes l'any 1918, però portaven segles ocultes en el desert. Són línies i figures de grans dimensions, que només es poden veure completament des de l'aire, motiu pel qual no van ser trobades abans. Van ser fetes per la cultura Paracas i Nazca, i a hores d'ara, encara no se sap què representaven o per què servien. Algunes teories apunten que representaven un calendari astrològic, altres que eren un culte als Deus, i els més paranòics, diúen que van ser fetes pels extraterrestres, com si no tinguessin res més a fer que venir aquí i dibuixar balenes i monos!!

[nazca2%255B4%255D.jpg]

Nosaltres hem fet la visita de les línies des de terra, ja que normalment es fa amb avioneta però el preu era abusiu, i les avionetes no feien gaire bona pinta. Amb tot això escalàvem el nostre primer mirador, després de pujar unes escales metàl.liques, construïdes amb un ferro bastant diferent del de Metall-logic. Això vol dir que en prou feina s'aguantaven.

Des del Mirador només es veuen dos figures, "las manos" i "el àrbol", i només et pots fer una idea de com deuen ser. En el segon mirador hem vist el que anomenen "la família", uns dibuixos de forma humana. Én aquest punt eren les 4 de la tarda, i en Luís ha donat per acabada la visita.

Hem tornat a la seu de l'agència per recollir les maletes, però abans hem dinat a la "POLLERIA CAMPEÓN", com el seu nom indica el pollastre i las papas eren la seva especialitat. Cal dir que en el plat hi havia menjar per 4 persones, i ens ha costat 6 € entre tots dos, amb beguda inclosa.

Per acabar el dia hem fet temps al museu "ANTONINI" d'arqueologia, on es poden veure les restes trobades en les excavacions dels poblats Paracas i Nazca de la zona, força interessant!

I aquí s'acaba el nostre dia, aquí fent temps en el locutori, mentre esperem el nostre bus. Ens esperen 10hores en "bus-cama", fins que demà a les 8 del matí arribarem a Arequipa.

Estem baldats, però genial, amb ganes d'agafar aquest bus, Dormidina al canto, i a dormir s'ha dit!! Bona nit des de Nazca, fins demà!

1. Ei nois !! com va tot??
    Ja m´havia acostumat a aixecar-me de bon matí i abans de començar a treballar fer una visiteta a Perú a través del vostre blog!!