dilluns, 29 d’agost del 2011

Dia 14: Cusco

Avui hem pogut fer una mica el ronsu, vam anar a dormir a les 9, i ens hem llevat a les 8, 11 hores de son, que ja ens convenien, i ens hem llevat molt millor que ahir. Hem esmorzat al buffet de l'hotel, i ens hem encaminat cap a la Plaça d'Armes, on volíem visitar els museus i la Catedral, però... sorpresa!! Hem començat a veure molta gent, música i militars.... aquí passa algo raro. Hem preguntat a un policia, i ens ha dit que feien l'alçament de la bandera... aquí són molt patriòtics!

Primer desfilada dels militars, tot i que n'hi havia algun que anava descompassat, després les autoritats passejaven portant la bandera. Durant l'alçament tothom cantava l'himne, a peu dret, amb la ma al cor, tot molt solemne! Després d'això, banda de música, i desfilada de totes les autoritats de la ciutat, les universitats, hospitals, infermeres, col·legis, guarderia... molta gent, i tots, des dels més petits als més grans, desfilant amb marxa militar... això al nostre país és impensable!

Un cop ja ens hem afartat de nens i infermeres desfilant, hem decidit anar a veure el temple de Qorikancha, un antic temple inca, el més gran de l'imperi es diu, on enterraven els mandataris inques i que estava covert d'or, fins l'arribada dels espanyols, que evidentment, s'ho van carregar tot! La veritat ara no queda res de res, però hem pogut fer una visiteta al museu cutre que hi ha, on es veuen algunes peces i mòmies.

Després ens hem dedicat a passejar pels carrerons, mirar paradetes, i fer quatre fotos. Hem trobat una ganga per dinar, en total ens ha costat 16,5 soles (uns 4 € tots dos), crema de ceba i espaguetis bolonyesa, no era cap delicia, però per aquest preu ens conformem!

A la tarda voliem anar al mercat artesenal típic que hi ha una mica mes amunt de la Plaça d'Armes, i anant cap allà, ens hem topat amb un plaça plena de gent, amb rams de flors, vestits típics, i flors per tot arreu. També feien un espectacle de pallassos pels nens, i hi havia paradetes de menjar típic, feien molt bona olor, però eren senyores que estaven amb un fogonet i una ollo a terra, tot i així feien molt bona pinta! Després hem descobert que era una processó de les cofreries de la ciutat.

Hem arribat al mercat, i allà s'hi podia trobar de tot, era pitjor que Ca la Tàlia! Hi havia artesania, roba, fruita, carn (sense neveres evidentment), paradetes de menjar, etc.. era curiós, però la olor també ho era, un lloc peculiar, amb pocs turistes.

Al retornar cap al centre, ens hem topat a la Plaça d'armes, amb un festival de teatre infantil, on els nens de l'escola, representaven llegendes típiques de la zona. Ho feien molt i molt bé! Ens ha agradat molt!

Ja per acabar la tarda, hem fet una parada per reposar forces i fer una Cuzqueña (cervesa típica del Perú que està boníssima), i ara estem escrivint el blog, i fent temps per anar al Centro Qosqo de Arte Nativo, on es representen danses típiques. És un espectacle senzillet, de danses típiques de diferents regions del país, però com que amb el tiquet d'entrada als monuments de la ciutat hi està inclòs, no estava de més anar-hi a donar un cop d'ull!

I tot seguit a fer un bon sopar! Amb vistes a la Catedral i la Plaza de Armas!

Petons a tots, i fins demà!

1. Ja veig que esteu més bé,estem contentes que tot funcioni.Cusco a nosaltres ens va agradar molt.Es molt divertit ara que estic a casa i puc obrir el blog trobar aquestes noticies de l'altre punta del mon.Molt ben pensat.Os estimem!! Ala a disfrutar!!

2. Bones guapos!! ja veiem que esteu super integrats a la cultura peruana! Segur que darrera d'una d'aquestes màscares hi havia en Laro!!
    A gaudir dels dies que us queden i ja tenim ganes de veure'us i que ens expliqueu moltes coses! Petons!!

3. Veig que això del folklore ja us comença (jo poso ç perqué en tinc) a enganxar. EStic ja ansiòs per veure la propera crònica per si a en Laro l'hi ha tocat ballar altre cop.
    Això de la Cuzqueña ja m'ha fet enveja.

Molts petons i alguna abraçada

4. Bona nit des de Cusco!!

MONTSES:La veritat és que Cusco ens està agradant molt, és molt bonic, i hi ha molt bon ambient pels carrers! Ens alegrem que us agradi llegir el blog i que pogueu recordar bons moments del vostre viatge. Molts petons!

AMANDA i ALBERT: L'heu encertada, hi havia una mascara que la portava en Laro, i a darrera i havia un calvo que no parava d'imitar-me!!!és un envejos!!! Petons als dos i fins aviat!

MANEL: El folklore d'aquí és molt divertit, s'ho agafen molt en serio aquestes coses patriòtiques. De moment en Laro es repremeix les ganes de ballar, però ja us farà una demostració. Per cert, gràcies pel trucu de la "ç" ens va molt bé, el tema de l'accent obert és diferent! Quan tornem ja mirarem a veure si podem aconseguir Cuzqueña! està molt bona! Petons, fins aviat papi!