diumenge, 28 d’agost del 2011

Dia 12 i 13: Vall Sagrada dels Inques

DIA 12: Ollantaytambo i Pisac

Bones a tots! Ahir no vam poder escriure, ja que l'ordinador que vam fer servir la última vegada era de l'amo de l'hotel, l'Antonio, i ahir estava de parranda, tot el dia a Cusco, així que no ens vam poder connectar.

El dia d'ahir va ser molt intens. Vam decidir fer la vall pel nostre compte, sense tours, i agafar transports locals. Vam haver d'agafar 6 busos i combis (furgonetes col.lectives) en total, per veure-ho tot. Realment ens va constar molt barat, pero evidentment tenia desaventatges, els busos a tope de peruanitos per tot arreu, drets al passadís, una ferum una mica desagradable, i molta calor, pero vam poder arribar alla on necessitavem!

La primera parada va ser Ollantaytambo, l'únic poble que esta construit sobre una antiga ciutat inca. Vam visitar la fotaleza, les seves terrasses, el temple del sol, la zona militar... sense que ningú ens manés la pressa, quina diferencia! Ens va agradar molt, tenia una vista preciosa!

Després altra vegada cap al bus xunguerrim, i direcció a Urubamba, per canviar de bus una altre vegada fins a Pisac, en total, 1,30h de viatge... A Pisac vam dinar en un local molt xulu, amb foc de llenya i un menú molt bo, i un cop emplenada la panxa, vam negociar amb un taxi, perqu ens portés a les ruïnes de l'antiga ciutat inca, que queden penjades a la muntanya! Eren les mes grans que hem vist, a on vivien els nobles inques, i vam haver de fer una caminada, un pel perillosa, per un caminet al costat d'un penyassegat, i travessar la muntanya per un túnel inca.

Només vam tenir una hora però va valer molt la pena. I tot seguit, agafar altre cop 2 busos, 1,30h, per arribar a Chincheros, on teniem el nostre hotel, La Casa de Barro.

El dia va acabar aviat, a les 7 ja sopaven, i a quarts de 9 al llit, ja que no teniem ordinador, i el portàtil de l'Antonio era l'única connexió a internet de tot el poble, tal com ell ens va explicar.

DIA 13: Maras i Moray

Avui ha sigut un dia extrany, ja ens hem aixecat amb mal peu. La Marta amb mal de panxa i una mica de febre, i a mesura que ha avançat el dia, en Laro ha començat amb mal de panxa, així que mal panorama. Demà havíem de començar el camí inca, però tal com estan les coses, i que no ens trobem amb massa forces, hem decidit anul.lar la caminada, i passar un parell de dies més a Cusco. L'agencia s'ha portat molt bé, i ens ha canviat el tour, per els bitllets de tren, entrades i hotel a Machu Picchu, Així segur no ens perdrem la visita estrella!

Tot i no estar molt fins, al matí hem anat a la salines de Maras, i les terrasses de Moray. Tots dos són llocs poc visitats pel turisme encara, però valen molt la pena. Moray es diu que era una especie de laboratori dels inques, en el qual provaven el tipus de planta que podia resister a cada nivell, i es diu que les domesticaven per adaptar-se al clima.

Les Salines de Maras, ja funcionaven en temps del inques, i actualment hi ha més de 3.000 pous, que es reparteixen entre les famílies del petit poble de Maras. Daquí en surt tota la sal que abasteix Cusco, i alguna també s'exporta. Era un lloc molt curiós!

Després de les visites, en Joselito, el taxista de l'hotel on estavem, ens ha portat cap a Cusco, i on ens allotgem a l'hotel Piccola Locanda, un hotelet d'uns italians, molt xulu, i amb fins benefics.

La tarda l'hem passat donant un tomb pel centre de Cusco, i ara que s'esta fent fosc, escrivint al blog.

Petons a tothom, i fins demà, que encara no tenim molt clara la ruta, degut al canvi de plans. Bona nit!

Marta i Jordi, des de la Vall dels Inques.

1. bon dia macus, cuideu-vos molt que encara falten un quants dies, si us han canviat l'excursió del camí Inca i no us trobeu massa bé crec que es la desició mes encertada. (Marta quan poguis tornat a mirar el correu). que acabeu de passar uns bons dies. Molts petons

2. Caram! Esteu de pega eh! Però no us ralleu per no poder fer el camí, la visita al Machupichu, que és el k realment val la pena, la podeu fer igual. El més important es k estigueu bé, i si us forceu a fer el camí trobant-vos malament no ho disfrutareu. Ara aprofiteu aquests dies per refer-vos, i gaudiu de la visita!!
    Ànims, i un petonàs enorme pels dos!!

3. hola parella,
    veig que hi ha un petit canvi de plans, només
    dir-vos que us cuideu molt i fins aviat
    petons, aqui tot segueix bé! Montse

4. Segur que la visita següent anirà bé i serà espectacular.
    Els peixets estan bé!!

5. Bon dia! Aquì ens acabem de llevar, són les 9 del matí!

FINA i MERY: Merci pels ànims, avui estem una mica millor, hem dormit 11 hores, i això ajuda a recuperar a qualsevol! Ara ens ho agafarem amb calma aquests 2 dies que tenim extra a Cusco. Molts petons a les dues, i pel papa tambè!

MONTSE: Merci per cuidar-nos els peixets. Esperem que la visita a Machu Picchu vagi molt be, de ben segur acabarem totes les fotos. Petons, us trobem a faltar!

6. Be, veig que encara tot tira endevant, encara que de un altre manera, animus, tot lo que heu vist es molt maco i veig que les Lames no os "escupeixen".Cuidevos molt i tot anirà bé.Quan esteu a la visita estrella agafeu energies positivas i les porteu cap aqui. Molts petons

7. Bona nit des de Cusco!

MONTSES: Si, hem hagut de fer canvi de plans, però tot molt be, Cusco és preciós, i també ens hauran anat be 2 dies extra aquí. Molts petons i fins aviat! Ja us portarem les energies positives!